رییس اداره دامپزشکی بردسیر :
کشتارگاه نگار در بردسیر نیازمند تجهیز است

رییس اداره دامپزشکی بردسیر گفت: باوجود پیگیری های مکرر برخی تجهیزات مهم و موردنیاز در کشتارگاه شهر نگار هنوز تامین نشده است.

به گزارش سپهر بردسیر ، ندا ثنایی رییس اداره دامپزشکی بردسیر گفت : با توجه به اینکه تا چند سال قبل کشتار دام در معابر عمومی شهر نگار به صورت غیربهداشتی صورت می‌گرفت، به همت شهردار و فرماندار وقت، یک سالن کشتار دام در این شهر احداث و بهره‌برداری شد.

 

وی تصریح کرد: اما باوجود پیگیری دامپزشکی، این سالن هنوز به بخش پیش‌سرد و خودرو سردخانه‌دار مجهز نشده در حالی که محل نصب پیش‌سرد در سالن تعبیه شده است.

به گفته ثنایی براساس برآوردها برای تامین تجهیزات موردنیاز حدود ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

 

ثنایی تاکید کرد: با توجه به خطر بیماری های قابل انتقال از فرآورده‌های گوشتی به انسان و لزوم احداث پیش سرد در سالن کشتار دام نگار از مسئولان شهرستان خواهشمندیم اعتبار لازم را برای تجهیز سالن کشتار دام نگار به پیش سرد و تامین خودرو مجهز به سردخانه باهدف حمل گوشت تامین کنند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون در سال جاری مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در شهرستان بردسیر مشاهده نشده گفت: با این حال ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه از جمله سم پاشی و سایر مراقبت ها در نحوه مصرف گوشت در دستور کار قرار گیرد.

 

ثنایی افزود: این بیماری که از طریق گزش کنه آلوده، خون آلوده، تماس با لاشه دام آلوده یا له کردن کنه آلوده منتقل می‌شود، در انسان علائمی همچون تب و گلو درد، سرگیجه و بی حالی، دردهای عضلانی، حساسیت به نور، اسهال و استفراغ را خواهد داشت.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار