رئیس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد:
۱۴۷۰ متجاوز به بیت‌المال دستگیر شدند/ جلوی بیکاری ۷۵۰۰ نفر را گرفتیم

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در استان کرمان مورد اثبات شده از اقدام خرابکاری در مدارس نداشتیم که موجب مسمومیت دانش‌آموزان شود.
مدیر کل دادگستری کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست خبری اظهار داشت: شایعات درباره مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بیش از واقعیت آن بود و در استان کرمان مورد اثبات شده از اقدام خرابکاری در مدارس نداشتیم که موجب مسمومیت دانش‌آموزان شود.

 

وی ابراز داشت: مسائل روانی انجام شده بود و شایع کرده بودند در فلان مدرسه کرمان کاری انجام داده‌اند و چند نفر از دانش‌آموزان احساس مشکل کردند، اما وقتی به مراکز درمانی مراجعه کردند، هیچ مشکلی وجود نداشت.

 

حمیدی تصریح کرد: هر فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کند و مسأله خلافی را در فضای مجازی و واقعی دامن بزند، جرم اتفاق افتاده است و با مجرم برخورد می‌شود.

 

رسیدگی به ۹۷ درصد پرونده‌های دادگستری کرمان

وی با اشاره به اینکه کیفیت ۱۰۰ درصدی و مطلوب در رسیدگی به پرونده‌ها به علت مشغله زیاد همکاران ما وجود ندارد، بیان کرد: طی ۱۱ ماهه سال‌جاری ۵۶۵ هزار و ۸۶۲ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که ۵۵۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که برابر با ۹۷ درصد است.

 

حمیدی عنوان کرد: متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در استان کرمان ۸۴ روز است و این عدد هرچند قابل‌قبول است، اما به دنبال کاهش این زمان هستیم.

 

وی از صدور ۹۲ درصدی ابلاغ الکترونیکی، تصمیمات و اوراق قضایی در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور ابلاغ الکترونیکی موجب کاهش گلایه‌مندی مردم از بی‌خبری از ابلاغیه‌ها شده است.

 

۴۴ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف کرمان ختم به‌خیر شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: شوراهای حل اختلاف بازوی دستگاه قضایی‌ هستند و خدمت بزرگی را به مردم ارائه می‌کنند که شامل دادرسی ارزان و بدون‌تکلف است.

 

حمیدی از ورود ۲۰۷ هزار و ۷۸۷ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: نرخ رسیدگی به پرونده‌های استان کرمان در شوراهای حل اختلاف ۱۰۰ درصد است.

 

وی یادآور شد: ۴۴ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش منجر شده است و امنیت پرونده‌های صلح و سازش در شوراها بیشتر از پرونده‌های دادگاه‌هاست زیرا در شورا به صورت ریشه‌ای به اختلافات رسیدگی می‌شود.

 

 جلوی بیکاری ۷۵۰۰ نفر را گرفتیم

این مقام قضایی اظهار کرد: حمایت از اشتغال و تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم و به‌صورت میدانی در بنگاه‌های اقتصادی حضور پیدا می‌کنیم و با نیروها و مدیران صحبت می‌کنیم و با کشف مشکلات آنها برای رفع موانع تولید گام برمی‌داریم.

 

حمیدی با اشاره به تشکیل ۴۱ جلسه و ۱۵۲ پرونده برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان بیان داشت: ۱۰۸ مصوبه برای حمایت از تولید و اشتغال و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم و از بیکاری ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جلوگیری شده است.

 

۱۴۷۰ متجاوز به بیت‌المال دستگیر شدند

وی از حفظ حقوق بیت‌المال در استان کرمان هم سخن به‌میان آورد و گفت: ۲ هزار و ۵۲۶ پرونده برای متخلفان و متجاوزان به بیت‌المال طی ۱۱ ماهه سال جاری تشکیل شده است و ۸۸۰ هکتار اراضی دولتی با ارزش ریالی افزون بر یک هزار میلیارد تومان رفع‌تصرف شده است و یک هزار و ۴۷۰ نفر دستگیر شده‌اند و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

 

۳۷۰۰ زندانی در کرمان مشمول عفو رهبری شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با نگاه کریمانه و پدرانه مقام معظم رهبری و شناخت عمیق ایشان از جامعه یک عفو بی‌سابقه در کشور اعمال شد و این عفو شامل دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر هم شد.

 

حمیدی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد افرادی که در اغتشاشات کرمان دستگیر شدند از رفتار خود پشیمان بودند، تصریح کرد: در استان کرمان ۳۲۴ نفر از اغتشاشگران مورد عفو رهبری قرار گرفتند و پرونده‌های آنها مختومه شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مورد عفو اخیر قرار گرفتند و ۵۰ درصد آنها از زندان آزاد شدند و بقیه هم مشمول تخفیف و تقلیل مجازات قرار گرفتند، البته سارقان و مجرمان جرایم خشن شامل این عفو نشدند.

 

وی بیان داشت: ۶۰ درصد زندانیان استان کرمان مربوط به جرایم موادمخدر هستند و خودروهای زیادی به علت حمل موادمخدر در پارکینگ هستند و سختگیرانه به مسائل مربوط به قاچاق مواد مخدر رسیدگی می‌شود.

 

چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در راه است

حمیدی از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان طی سال آینده خبر داد و بیان داشت: به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) پویش «به‌عشق امام رضا(ع) می‌بخشم» ایجاد می‌شود.

 

وی همچنین از محوریت سند تحول قوه قضاییه در برنامه‌های ۱۳گانه دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: کاهش حجم کاری قضات و کارکنان، ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، بهبود وضعیت کیفی پرونده‌ها، اجرای ثمربخش و سریع احکام، کاهش وقوع جرم و استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی از جمله اهداف است.

 

حمیدی از پیگیری حقوق عامه و به ثمر رساندن پرونده‌های این بخش، گسترش دادرسی الکترونیک، توانمندسازی و افزایش سطح رضایتمندی کارکنان دستگاه قضایی، تکریم ارباب‌رجوع و افزایش رضایتمندی و ارتقای رضایت زندانیان به‌عنوان دیگر اهداف دادگستری استان کرمان در سال آینده نام برد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است و خانم‌ها و حتی آقایان را هم شامل می‌شود، افزود: بعضی آقایان هم پوشش جلفی دارند و پوشش خانم‌ها و آقایان در کشور باید ساماندهی شود.

 

وی اضافه کرد: نهادهای مختلف باید پای کار بیایند و بحث حجاب را پیگیری کنند و برای بحث حجاب باید کار کارشناسی انجام شود و قوانینی برای حجاب داریم که ممکن است کامل نباشند و باید کارهای فرهنگی صورت گیرد تا کار به برخوردهای دیگری نرسد.

 

همچنین در این نشست خبری از پوسترهای پویش «به‌عشق امام رضا (ع) می‌بخشم» و «چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان» رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار