برهانی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بردسیر:
وظیفه اصلی ما در عصر حاضر مراقبت و صیانت از جمعیت است/ نرخ باروری شهرستان بردسیر نسبت به حدجایگزین پایین است

برهانی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بردسیر گفت: با توجه به پائین بودن نرخ باروری شهرستان نسبت به حد جایگزینی بایستی اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود به تله جمعیتی انجام شود.
مرکز بهداشت بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت و درمان شهرستان بردسیر؛ برهانی رئیس این مرکز در کمیته ی شهرستانی هفته ی ملی جمعیت از دغدغه مندی همه ی مسئولان شهرستانی در خصوص صنانت از جمعیت ابزارخرسندی کرد و گفت: همانطور که در سنوات گذشته وزارت بهداشت یکی از ارگانهای اصلی در برنامه کنترل جمعیت بود هم اینک نیز بیش از ۵۰ وظیفه از 73 ماده قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عهده این وزارتخانه باهمکاری سایرنهادها قرارگرفته است.

 

وی ادامه داد: با توجه به پائین بودن نرخ باروری شهرستان نسبت به حد جایگزینی بایستی اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود به تله جمعیتی انجام شود چرا که اگر این اتفاق رخ دهد تبعات آن برای کشور جبران ناپذیر خواهد بود.

 

وظیفه اصلی ما در عصر حاضر مراقبت و صیانت از جمعیت است

برهانی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما در عصر حاضر مراقبت و صیانت از جمعیت است، گفت: خوشبختانه در سال 1401 بااقدامات موثر جلوی شیب کاهشی جمعیت گرفته شده و این جای امیدواری دارد که باید به سمت مسیر صعودی افزایش جمعیت قدم برداریم.

 

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بردسیر خاطر نشان کرد: در افزایش جمعیت زنان نقش اصلی و محوری دارند و بایستی به جایگاه آنان ارج نهاد.

 

وی در ادامه خواستار فضا سازی مناسب در ادارات ، اماکن عمومی و سطح شهرستان همچنین برگزاری همایش شهرستانی با حضور اساتید کشوری یا استانی با همکاری بین بخشی جهت رفع ابهامات وسوالات جمعیتی شد.

 

لازم به ذکر است، در این جلسه نمایندگان ادارات و سازمانهای مربوطه اقدامات انجام شده در حوزه جوانی جمعیت را شرح و مقرر گردید علاوه بر برگزاری همایش های مختلف اقدامات خاصی در بحث ترویج فرهنگ فرزندآوری برداشته شود.

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار