پایان انتظار بیست‌ساله هنرمندان کرمانی؛
افتتاح تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان همزمان با میلاد امام علی(ع)

بالاخره انتظار بیست‌ساله مجموعه‌های هنری کرمان در دولت سیزدهم به پایان رسید و تالار مرکزی فرهنگ و هنر این شهر هفته آینده و همزمان با میلاد پر خیر و برکت حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) و روز پدر افتتاح و در اختیار هنرمندان کرمانی قرار می‌گیرد.
تالار مرکزی کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، رئیس اداره‌ نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افتتاح تالار مرکزی کرمان اظهار کرد: این مجموعه با حضور وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی، معاون وی و استاندار کرمان افتتاح می‌شود.

 

وی اظهار داشت: مردادماه گذشته بود که دکتر اسماعیلی به کرمان سفر و قول داد تکمیل این مجموعه را حمایت کند و تالار کرمان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

محمدرضا برکت ادامه داد: همت وزارت و تلاش مجموعه استان باعث تحقق این امر شد و کرمان و هنرمندانش هفته آینده مجموعه تالار مرکزی فرهنگ‌وهنر خود را تحویل می‌گیرند.

 

وی این تالار را مجموعه‌ای خوش‌ساخت با بروزترین امکانات خواند و ابراز داشت: تالار مرکزی کرمان یکی از مجموعه‌های فاخر نظام جمهوری اسلامی است که به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.

 

رئیس اداره‌ نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی با بیان اینکه این مرکز بویژه سالن‌های تئاتر و موسیقی نیازمند کارهای تخصصی بودند، اضافه کرد: پیش از این در طرح‌های مشابه به متخصصان بیرون واگذار می‌شد اما از سال گذشته مجموعه وزارت فرهنگ بر استفاده از متخصصان ایرانی تاکید کرد و این پروژه مهم نیز توسط نخبگان بومی از دانشگاه شریف ساخته شده است.

 

محسن روحی مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان کرمان نیز هزینه‌کرد این مجموعه را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه اگر بخواهیم طی این سالها آن را برآورد کنیم به ۵۰۰ میلیارد تومان هم می‌رسد، گفت: ۷۰ میلیارد تومان از آن از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمان تامین شده است.

 

به گزارش فارس، طرح مطالعاتی تالار مرکزی کرمان از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و ساخت این پروژه به‌عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی‌ و هنری شهر کرمان، در سال ۱۳۸۸ کلید خورد، روندی که سال‌های طولانی ادامه داشته اما بالاخره در دولت سیزدهم و با همت مجموعه استان، هفته آینده و همزمان با میلاد خجسته امام علی(ع) و روز پدر پایان می‌یابد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار