رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
بسته تشخیصی و درمانی سرطان در استان کرمان کامل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کامل شدن بسته تشخیصی و درمانی سرطان در استان کرمان خبر داد.
سرطان
 

به گزارش آسمان بردسیر، دکترمهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری موسسه خیریه کمک کرمان با موضوع آشنایی با اولین مرکز پزشکی هسته ای جنوب شرق کشور، گفت: جای خالی دستگاه پت اسکن در استان کرمان ملموس بود و امروز با وجود دستگاه پت اسکن و دستگاه توموتراپی لوانرژی بسته تشخیصی درمانی سرطان در استان کامل می شود و این خبر خوبی برای کرمان و استان های همجوار است.

 

وی با اشاره به خدمات حوزه بهداشت و درمان کرمان به استان های همجوار ادامه داد: همه تلاش خود را برای درمان بیمارانی که از سایر استان ها به کرمان مراجعه می کنند، همواره انجام می دهیم.

 

دستگاه پت اسکن که به عنوان توموگرافی انتشار پوزیترون و PET / CT نیز شناخته می شود، نوعی مطالعه تصویربرداری است که می تواند به پزشکان نشان دهد چه اتفاقی در بدن در حال رخداد است و چگونه کار می کند. این روش متفاوت از پرتونگاری، CT یا MRI است. همه این روش ها تصاویری را ارائه می دهند، اما پت اسکن نحوه عملکرد بدن را نشان می دهد. این روش اطلاعاتی درمورد جریان خون و نحوه استفاده بدن از اکسیژن و قند را ارائه می دهد و می تواند سرنخ های مهمی درمورد نحوه بروز بیماری فراهم آورد.

 

دستگاه توموتراپی، تکنولوژی پیشرفته ای است که با استفاده از اشعه درمانی به معالجه تومورها و سلول های سرطانی می پردازد.

 

محمدحسین داعی بنیان گذار طب کودک در کرمان و عضو هیئت مدیر موسسه خیریه کمک، سرطان را یک بیماری شایع دانست و گفت: کمک های مادی و معنوی این موسسه صرف درمان و کاهش آلام خانواده‌ها می شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار