مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان؛
بسیاری از مراکز حساس و حیاتی استان کرمان فاقد دستگاه مولد برق اضطراری است/ تشکیل 12 کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: ۵۲۷ دستگاه مولد برق اضطراری در استان وجود دارد و متاسفانه خیلی از مراکز حساس و حیاتی و عمومی استان فاقد مولد برق اضطراری هستند.
استانداری کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در جلسه پدافند غیرعامل استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه کارگروه‌های 12گانه تخصصی پدافند غیرعامل استان کرمان تشکیل شده است، اظهار داشت: کارگروه صنایع مهم و صنایع پرخطر استان کرمان نیز به آن اضافه شده است که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها نیز فعال شده و تاکنون در چند جلسه نیز حضور یافتیم، گفت: برای نخستین بار شورای پدافند غیرعامل جنوب استان کرمان به‌ویژه در حوزه زیستی برگزار شده است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی مبارزه با آفت سرخرطومی باغات کشاورزی تشکیل شده است، افزود: تهدیدات زیستی پسماندهای بیمارستانی شهر کرمان قابل توجه است و این پسماندها به‌عنوان یک تهدید قلمداد می‌شوند که در حال پیگیری برای دفع صحیح آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه در برابر مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در استان اقدامات خوبی انجام شد که این اقدامات در کشور به‌عنوان یک الگو مطرح شده است، ادامه داد: تامین برق اضطراری مراکز حساس و حیاتی استان بسیار ضروری است.

 

کریمی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با شرکت‌های توزیع برق در شمال و جنوب استان کرمان تشکیل شده است، بیان کرد: 527 دستگاه مولد برق اضطراری در استان وجود دارد و متاسفانه خیلی از مراکز حساس و حیاتی و عمومی استان فاقد دستگاه مولد برق اضطراری هستند.

 

وی با بیان اینکه در سطح بیمارستان‌های استان کرمان 50 دستگاه مولد برق اضطراری آماده به کار وجود دارد، گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اعتبار مورد نیاز برای تامین مولد برق اضطراری مراکز در حال بهره‌برداری را در بودجه سالانه خود پیش‌بینی و در موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه درج کنند.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه وجود دستگاه مولد برق اضطراری در مواقع بحران بسیار نیاز است و دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع باید حساسیت داشته باشند، ادامه داد: شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب استان کرمان آماده ارائه مشاوره به دستگاه‌های اجرایی و دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها و غیره که قصد خریداری دستگاه مولد برق اضطراری دارند، هستند.

 

وی با بیان اینکه فرماندار هر شهرستان رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرستان است و وظیفه دارد که مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان و شهرستان را پیگیری کرده و به نتیجه برساند، افزود: اگر در دستگاهی اتفاقی بیفتد و عدم وجود برق اضطراری باعث خرابی شود، قطعاً مدیر دستگاه تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

 

در این جلسه سیدمحمد صابری، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های استان کرمان دستگاه مولد برق اضطراری آماده به کار دارند و از این بابت هیچ نگرانی نیست، اظهار داشت: سوخت ذخیره برای دیزل ژنراتورها هم موجود است که در هنگام قطعی برق از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار