بلاتکلیفی چند ساله ساختمان نیمه کاره جنب امامزاده محمد(ع)؛
بودجه 15 میلیاردی ساخت ساختمان ارشاد بردسیر که به بهانه‌ی حریم رودخانه به منطقه دیگری تخصیص یافت

رئیس اداره ارشاد بردسیر گفت: بودجه 15 میلیاردی ساخت ساختمان ارشاد بردسیر که به بهانه‌ی حریم رودخانه به منطقه دیگری تخصیص یافت
ساختمان نیمه کاره ارشاد بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، هفته نامه سپهر بردسیر در مقاله ای با عنوان بلاتکلیفی چند ساله ساختمان نیمه کاره جنب امامزاده محمد(ع) نوشت: در گذر از خیابانهای اطراف امامزاده محمد علیه السلام بردسیر ساختمانی با بدنه فلزی مشاهده می شود که نیمه کاره رها شده و هیچ خبری از ساخت و ساز واتمام آن نیست.

 

ابتدا نظر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسیر را جویا شدیم، گفت: علی رغم اعتبار 15میلیارد تومانی سال گذشته برای ادامه ساخت، متاسفانه به دلیل و به بهانه نزدیک به حریم رودخانه فصلی مانع از ادامه ساخت وساز شدند و اعتبار مذکور هم به سایر مناطق تخصیص یافت.

 

چرا مسئولین ذیربط این ساختمان چندده میلیادری اداره فرهنگ و ارشاد اسامی بردسیر را رها کردند و برای اتمام و بهره برداری از آن چاره اندیشی نمی کنند؟

 


اما راهکارهایی که بعضی از متخصصین و صاحب نظرات اعام داشتند اولا اینکه با احداث سیل بندی که بعد از سیل اخیر در بردسیر آمد و خساراتی وارد کرد اینکه مجددا این اتفاق بیفتد ضریب بسیارکمی است.

 

دوما اینکه اگر ادامه کانال بتنی که از کنار پارک شهر می گذرد ادامه پیدا کند و با حفظ فاصله 2تا 5 متری ازسازه این مسیر ادامه پیدا کند قطعا با سیلی مانند سالهای گذشته سیل در مسیرش عبور میکند و خسارتی به ساختمان وارد نخواهد شد.

 

ثالثا از ابتدا این رودخانه فصلی تا انتها و تعداد ساختمانهای زیادی وجود دارد که این ساختمان درانتهای مسیر قرار دارد و احتمال مراقبت از ساختمان درهنگام سیلاب ازضریب بالایی برخوردار خواهد بود و خسارت احتمالی را به صفر میرساند
امروز دربسیاری از مکانها سازه هایی درکنار دریاها و حتی دربستر دریا طرح واجرا میشود و میتوان بابهره گیری از متدهای نوین به مقاومت سازی این سازه دربرابر سیلاب احتمالی بهره برد.

 

خلاصه کلام حیف است این سرمایه ملی بی سر انجام بماند ضمن اینکه تكمیل این ساختمان نیمه كاره رها شده موجب
رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال هم خواهد شد.


موضوع بلاتكلیفی این ساختمان نیمه كاره و تبعات سوء ناشی از وجود آن در فضای شهری، باید از سوی مسوولان مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا وجود این ساختمان حال به هر دلیل اعم از اقتصادی و یا حقوقی و یا هر مساله دیگری، نباید
رها شود باید مسئولان شهری و استانی راهکار مناسبی برای بیرون رفت از این معضل بیابند و مشکل مرتفع گردد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار