مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان؛
بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی به کرمان وارد شدند/جشن ملی نوروزگاه به خوبی توانست آداب‌ و‌ سنن استان کرمان را معرفی کند

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ورود ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر گردشگر نوروزی تا پایان روز دهم فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ به این استان خبر داد.
المان نوروزی کرمان
 

به گزارش آسمان بردسیر، روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان نوشت: فریدون فعالی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دارای جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی، گردشگری و طبیعی زیادی است اظهار داشت: در کنار این جاذبه‌های ملی و بین‌المللی، این استان توانسته در زمینه امکانات اقامتی نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه این اداره‌ کل نسبت به سال‌ گذشته در زمینه جذب، ورود و ماندگاری مسافران نوروزی موفق‌تر عمل کرده است افزود: اقامت مسافران نورروزی در مراکز تحت نظارت این اداره‌ کل از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی و خانه مسافر از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین‌ماه سالجاری، ۷۳ هزار و ۵۰۱ نفر بوده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به بازدید گسترده گردشگران از اماکن تاریخی این استان در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: در ایام مذکور ۱۸۵ هزار و ۹۷۶ نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش نشان داده است.

 

بیشتر بخوانید: تاکنون بیش از ۱۲ هزار مسافر نوروزی در واحد‌های بوم‌گردی کرمان اقامت داشته‌اند

 

وی با بیان اینکه استان کرمان از استان‌های مواصلاتی مهم کشور محسوب می شود ادامه داد: این استان در نوروز امسال در زمینه ورود مسافر به رشد ۱۵ درصدی رسیده است.

 

فعالی به برگزاری هفت نوروزگاه در شهرستان های شاخص این استان اشاره کرد و افزود: جشن ملی نوروزگاه به خوبی توانست جمع کثیری از مسافران نوروزی را به سوی خود جلب و به معرفی آداب و سنن مردم استان کرمان کمک شایانی کند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ غرفه سوغات و صنایع‌ دستی در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان کرمان در ایام نوروز ۱۴۰۲ برپا شد ادامه داد: در این بازارچه‌های نوروزی، انواع صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی بومی و محلی استان کرمان به ویژه گلیم، پته و مس و غیره در معرض نمایش و فروش گذاشته شد.

 

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار