مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان خبر داد؛
حجت الاسلام والمسلمین “حاج وحید مهری” امام جمعه شهر نگار درگذشت

حجت الاسلام والمسلمین "حاج وحید مهری" رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس و امام جمعه شهر "نگار" درگذشت.
مهری

به گزارش سپهر بردسیر، حجت الاسلام والمسلمین “حاج وحید مهری” رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس و امام جمعه شهر “نگار” که حدود 20 سال در منصب امامت جمعه عمر شریف خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت(ع) سپری کرده بود، درگذشت.

 

علی حسنی‌سعدی مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین “حاج وحید مهری”، اظهار داشت: این عالم جلیل القدر و پرهیزگار، رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس بودند.

 

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام مهری امام جمعه خدوم و انقلابی  شهر نگار بودند، گفت: این عالم جلیل القدر حدود 20 سال در منصب امامت جمعه عمر شریف خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت علیهم السلام سپری کردند.

 

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین مهری چند روزی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری بودند، افزود: امام جمعه شهر “نگار” صبح امروز در سن 62 سالگی در این بیمارستان درگذشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید مهری امام جمعه شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر بود که در سال 1339 در تهران به دنیا آمد.

 

گذری کوتاه بر زندگی‌نامه حجت الاسلام مهری

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید مهری فرزند،عباس امام جمعه نگار در استان کرمان در ۱۳۳۹ش در تهران به دنیا آمد. پس از گذراندن دوره متوسطه در ١٣٦٢ش وارد حوزه علميه قم شد و مقدمات علوم دینی و دوره سطح را به پایان برد. آنگاه به مدت دو سال در دروس خارج فقه و اصول آیت‌الله سیّدمحمّدعلی علوی گرگانی حضور یافت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهری پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همکاری با کمیته انقلاب اسلامی سپاه پاسداران و بسیج پرداخت و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از سه سال در جبهه‌ها حضور داشت و به درجه جانبازی نائل آمد. مسئولیت کمیته نظارت شهرستان بم ١٣٦٧-١٣٦٨ش؛ روحانی مستقر در ریگان ۱۳۷۲-۱۳۷۹ش و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بردسیر از آبان ۱۳۷۹ش از مسئولیت‌های اوست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید مهری در ۲۱ مرداد ۱۳۸۰ش به امامت جمعه ریگان از توابع شهرستان بم منصوب شد و در این دوران به انجام خدمات فراوانی در زمینه امور فرهنگی و عمرانی توفیق یافت که از جمله می‌توان به: احداث مدرسه علمیه سفیران هدایت تأسیس مجتمع فرهنگی ـ هنری ریگان؛ احداث خانه عالم؛ کمک در ساخت مساجد متعدد در بخش ریگان؛ اعزام مبلغ به روستاها؛ احداث دفتر و منزل امام جمعه و تأسیس کانون قرآن اشاره کرد.

 

وی نخستین امام جمعه ریگان بود و در غیاب او حجت‌الاسلام ایازی نمازجمعه را اقامه می‌کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین مهری در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۸۸ به امامت جمعه فاریاب در استان کرمان منصوب شد و خدماتی را انجام داد و پس از آن به شهر نگار در استان کرمان منتقل و امامت جمعه آن شهر را عهده‌دار شد.​​​​​​

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

آخرین اخبار