کرمانی امام جمعه بردسیر:
دین اسلام مدیون پاسداری امام حسین(ع) است/یكی از ضروریات همیشگی و دائمی در كنار علم، بحث تربیت است

حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: امام زمان (ع) سیدالشهداء را بازویی برای امت معرفی می كند كه اگر حسین(ع) نبود و پاسداری از دین خدا و اسلام را نكرده بود، هم اكنون اسلام وجود نداشت، دین اسلام مدیون پاسداری امام حسین(ع) است.
کرمانی امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی شهر بردسیر، با تبریك اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن ماه با فضیلت شعبان، با ذكر روایتی از امام صادق(ع)، ماه شعبان را ماه صدقه دادن و استغفار عنوان كرد و افزود: هر كس در این ماه صدقه ای را بدهد، خداوند متعال این صدقه را پرورش می دهد و بزرگ می كند و در روز قیامت آن را به شما باز می گرداند.

 

وی ضمن تبریك ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار بهترین معرف شخصیت آن امام بزرگوار را اهل بیت(ع) خواند.

 

خطیب جمعه بردسیر تصریح كرد: امام زمان (علیه السلام) در زیارت ناحیه مقدسه ویژگی‌ها و شخصیت امام حسین (ع) را اینگونه معرفی می نماید: حسین(ع) فرزند پیغمبر است كه حافظ و پشتوانه قرآن بوده و تمام تلاش و سعی خود را در راه اطاعت و بندگی كامل خدا انجام نموده و دارای سجود و ركوع طولانی و هم چنین سیاستمداری همراه با تقوا و ایمان و حافظ عهد خدا و عهد امامت بوده است.

 

دین اسلام مدیون پاسداری امام حسین(ع) است

امام جمعه بردسیر علت اصلی نامگذاری روز پاسدار را واقعی و به حق متناسب با ولادت سالار شهیدان خواند و افزود: امام زمان (ع) سیدالشهداء را بازویی برای امت معرفی می كند كه اگر حسین(ع) نبود و پاسداری از دین خدا و اسلام را نكرده بود، هم اكنون اسلام وجود نداشت، دین اسلام مدیون پاسداری امام حسین(ع) است.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری كه می فرماید: من اصرار دارم که شما عزیزان پاسدار در هر جا هستید، روح و حقیقت مسأله پاسداری و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار دهید، گفت: سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های امنیتی و دفاعی، در كنار نیروهای انتظامی و بسیجی در حفظ ارزش های اسلام و ساخت و سازهای فكری و عقیدتی همیشه در صحنه حضور كامل داشته اند و اگرچه پاسداری و سپاه، مسئولیت این دلاوران را سنگین می كند اما این افتخار بسیار بزرگ، نصیب كسانی شده كه ادامه دهنده راه سیدالشهداء می باشند.

 

خطیب جمعه بردسیر در بخشی دیگر از سخنان خود فرا رسیدن روز جانباز و میلاد قمر بنی هاشم را به همه ی جانبازان عزیز تبریك و تهنیت گفت و ادامه داد: جانباز كسی است كه در راه حفظ دین و ارزش ها، عضوی از بدن خود را از دست می دهد اما این مقام آنچنان نزد پروردگار محبوب است كه امام سجاد(ع) در باب تكریم جانفشانی حضرت ابوالفضل(ع) اینچنین می فرماید: خدا عمویم را رحمت بكند كه با ایثار خود دو دستش را از تن جدا دید اما، خداوند به جای دستانش، دو بال بهشتی به وی اهداء كرد كه هم تراز فرشتگان پرواز می كند و در روز قیامت جایگاه والایی در میان شهیدان خواهد داشت.

 

یكی از ضروریات همیشگی و دائمی در كنار علم، بحث تربیت است

حجت الاسلام كرمانی، با اشاره به ۸ اسفندماه و روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، آن را دستاورد شهید رجایی و باهنر عنوان كرد و تصریح كرد: یكی از ضروریات همیشگی و دائمی در كنار علم، بحث تربیت است، به گونه ای كه اسلام در قرآن اول بحث اخلاق، تزكیه و تربیت را بیان نموده و سپس به مقوله علم پرداخته است و به فرموده امام راحل، علمی كه در جوارش تربیت و تزكیه نباشد ممكن است به فساد كشانده شود.

 

امام جمعه بردسیر اشاره و تحلیلی هم به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان داشت و افزود: ما همیشه به ذكر دستاوردها و پیشرفت ها پرداخته ایم اما قطعاً نقطه ضعف ها و كمبود هایی هم، همانند مشكلات اقتصادی و معیشتی و ضعف های موجود در بخش اداری و سازمانها وجود دارد كه دو تحلیل انقلابی و ارتجاعی در بیان ضعف ها را حائز اهمیت خواهد كرد.

 

وی تأكید كرد: تحلیل انقلابی آن است، همان همتی كه این افتخارات و دستاوردها را ایجاد نموده، همان همت و اراده هم می تواند نقطه ضعف ها و كمبود ها را برطرف و جبران نماید و این همان امید به آینده و مسئولیت پذیری است و قطعا این درست نمایی است که مقدم بر درشت نمایی می باشد. اما در نقطه مقابل، تحلیل ارتجاعی آن است كه هیچ كاری انجام ندهیم و نسبت به آینده نا امید باشیم، همان چیزی كه خواست دشمنان نظام و انقلاب می باشد.

 

خطیب جمعه بردسیر با اشاره به زلزله اتفاق داده در خوی و شرایط خاص آن منطقه، ضمن ابراز خرسندی از همدردی و هم نوعی مردم فهیم ایران با مردم مصیبت زده خوی، از مردم شهرستان بردسیر درخواست كرد تا كمك به زلزله زدگان خوی را فراموش نكنند و در این ایام پایانی سال، دل هم نوعان خودشان در این سرزمین را با كمك های خیرخواهانه شاد نمایند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار