سرلشکر سلامی:
راز حیات ملت ایران، مجاهدت مستمر علیه قدرت‌های شیطانی است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: راز بقا و حیات جاودان ملت بزرگ ما در طول این ۴۴ سال مجاهدت مستمر آنها علیه قدرت‌های شیطانی است.
سردار سلامی

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: سردار سرلشکر حسین سلامی، در مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب و افتتاحیه اردوهای راهیان نور غرب کشور اظهار داشت: تا وقتی که این اجتماع عظیم، اراده مستحکم و فریادهای دلنشین و زیبا وجود دارد، این سرزمین همانند نگینی در عالم خواهد درخشید.

 

وی با اشاره به اینکه تاریخ و حافظه مردم هرگز قهرمانان فداکار وطن را فراموش نمی‌کند عنوان کرد: مردم در این سرزمین تا ابد مدیون این فداکاری‌ها هستند و اگر این شهدا و خانواده‌های عزیز شهدا نبودند که جوانان خود را برای فدا شدن در راه اسلام و استقلال این سرزمین بدرقه کنند و اگر نبودند که صبر و رنج از دست دادن عزیزانشان را تحمل نکنند این سرزمین نمی‌ماند.

 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در دنیای امروز هیچ ملت ضعیفی پایدار نمی‌ماند افزود: برای بقا، حیات، زیستن عزتمندانه و زندگی شرافتمندانه باید قوی بود و ایستاد و فداکاری و جانبازی کرد و به آرمان‌های ملت، رهبر و وطن وفادار بود و این راز بقا و حیات جاودان ملت بزرگ ما در طول این 44 سال است که علیه قدرت‌های شیطانی، مجاهدت مستمر داشته‌اند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما توانسته‌ایم با آزادسازی این سرزمین‌ها و تعقیب دشمنان در سرزمین‌های دوردست نشان دهیم این سرزمین اشغال‌شدنی نیست و این ملت شکست‌ناپذیر و سرافراز است و هیچ قدرتی یارای غلبه بر مردم را ندارد و این درس بزرگ تاریخی است که مجاهدان و شهدای ما با مثال‌های فراموش ناشدنی روی زمین آن را اثبات کردند.

 

سرلشکر سلامی بیان کرد: ذره ذره خاک این سرزمین آغشته به خون شهدا است و اینجا لاله‌زاری گلگون و خونین رنگ از روح شهادت است؛ در تمام مناطق مرزی کشور ما به ویژه سرزمین‌هایی که روزگاری میدان مبادله آتش بین قوای اسلام و کفر بود و تمام امپراطوری‌ها از آمریکا و شوروی و متحدان منطقه‌ای صدام را حمایت می‌کردند تا انقلاب باشکوه ملت ایران را بشکنند، آغشته به خون شهدا است.

 

وی گفت: در دفاع مقدس مردانی آمدند که از گلوله‌ها، حرارت آتش بمب‌های دشمن نترسیدند و قدم‌هایشان استوار ماند و جنگیدند تا این سرزمین و ایران بزرگ تحت حاکمیت اسلام آزاد بماند.

 

سرلشکر سلامی گفت: امروز ایرانِ در حال پیشرفت و مقتدر که قدرت‌های بزرگ یارای ایستادگی در مقابل آن را ندارند، مرزهای مبارزه خود را علیه مستکبران هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود گسترش داده و متجاوزان را تعقیب می‌کند و دامنه توانمندی و قدرت سیاسی و دفاعی‌اش تا لبه دریای سرخ و شرق مدیترانه پیش رفته و الگویی برای جوانان مسلمان سایر کشورها است.

 

وی افزود: جوانانی که در این ارتفاع بر زمین افتادند اسوه‌ها و نمونه‌های درخشانی شدند برای جوانانی که در اقصی نقاط اسلام از عراق تا شامات، لبنان، افغانستان و سایر بلاد اسلامی پیشانی بند جهاد را بر جبین بسته و متجاوزان را در فلسطین اشغالی و سایر نقاط تحت سلطه تعقیب و تنبیه می‌کنند و آثار و تجلیات باشکوه نصرت‌ها و پیروزی‌های آن‌ها به تدریج در حال آشکار شدن است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این سرزمین به سادگی به ایران مستقل اسلامی تبدیل نشده است عنوان کرد: خداوند بر این کوه و کوه‌های دیگر جلوه کرد و مجاهدان آن را آزاد کردند؛ ما جهادمان را ادامه داده‌ایم و نتیجه آن مجاهدت‌های فراموش ناشدنی جوانان این سرزمین در آن دوران هشت ساله این بود.

 

وی گفت: دشمن پس از جنگ، عرصه‌های سهمگین و خطرناک دیگری را پیش گرفت و پدیده تکفیر را در جهان اسلام منتشر کرد تا آتش تفرقه خونین را در سرزمین‌های اسلامی شعله‌ور کند و با نابودی سرزمین‌های اسلامی سلطه سیاسی خود را بر اسلام مستقر کند و در نهایت تمرکز قوای خود را بر قلب پرتوان و پرتپش جهانی اسلام یعنی ایران عزیز قرار دهند.

 

سلامی افزود: حصر اقتصادی، تلاش دشمن برای منزوی کردن سیاسی، عملیات رسانه‌ای و روانی بی‌سابقه، تحریک بی‌ثبات‌سازی امنیت داخلی، جنگ و تهاجم فرهنگی، هجوم به نظام باورها و اعتقادات و ارزش‌های جامعه سیاست مستمر و خطرناک دشمن بوده اما همه این توطئه‌های هماهنگ و همزمان تحت رهبری رهبر انقلاب اسلامی و حمایت‌ها و حضور وفادارانه ملت بزرگ ایران؛ تمام این سیاست‌های خطرناک، شیطانی، پیچیده، جهانی و سخت دشمن، به فضل الهی در هم شکسته است.

 

وی عنوان کرد: شما امروز دیگر کمتر آثاری از حضور مستقیم نظامی آمریکا در این منطقه می‌بینید؛ آمریکایی که فرمانده دلاور و رشید ما را که قائمه مقاومت ما بود؛ سردار سلیمانی و ابوالمهدی مهندس، پرچمداران و بیرقداران را شهید کرد تا قدرت مقاومت ایران و امت اسلامی را بشکند اما دیدیم چگونه آن قهرمانان شهید، زنده شدند و جریان مقاومت ادامه یافت.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز می‌‌بینید آمریکا در حال ترک جهان اسلام و غرب آسیا و خاورمیانه است و دیگر نمی‌تواند در سرزمین‌های اسلامی آزادانه و ایمن حرکت کند.

 

وی افزود: امروز ریسمان رژیم صهیونیستی پوسیده و موریانه بدنه آن را پوسانده، نیروهای نظامی‌ آن درمانده و ناکارآمد شده‌اند و جمعیتش معترض است و همه چیز برای افول تدریجی این رژیم آماده است و در این سوی منطقه، آن‌هایی که به یمن مظلوم تعرض کردن تا مردم آن سرزمین را در اسارت خود بگیرند در حال ترک میدان هستند.

 

سلامی بیان کرد: در عراق مشاهده می‌کنید آمریکایی‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا دولت‌سازی کنند اما دیدیم مردم عراق خود دولت را می‌سازند و شعله‌های مقاومت زبانه می‌کشد و هیچکس به متجاوزان لبخند‌ نمی‌زند و هیچ فرش قرمزی پهن نیست و در بلاد اسلامی جایی برای بیگانه نیست و این سرزمین‌ها متعلق به مسلمانان است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نفوذ منطقه‌ای ایران پابرجا و قدرت دفاعی بی‌سابقه در حال رشد و موشک‌ها هر روز فراوان‌تر، دقیق‌تر و ویرانگرتر در حال ساخته شدن هستند گفت: جوانان برای دفاع مصمم‌تر از همیشه هستند و از نسل فداکار دفاع مقدس، وفاداری را الهام گرفته و به رهبر خود وفادار هستند، نمونه این جوانان، جوان رعنا و جوانمرد سبزواری است که برای دفاع از ناموس این سرزمین جان خود را فدا کرد ‌و روح غیرت را در تمام این سرزمین جاری کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سرزمین ایران مهد پرورش اینگونه جوانان است که کشور را می‌سازند افزود: این جوانان در عین حال که ایستادگی و مقاومت می‌کنند اما سرزمینشان را می‌سازند و هر روز طرح‌های عظیمی در این کشور افتتاح می‌شود ‌و این طرح‌ها آغاز به کار می‌کنند.

 

سلامی با بیان اینکه البته مقاومت سختی‌های خود را دارد عنوان کرد: درگیری با امپراطوری‌های عظیم بشر برای ملت ایران کار بزرگی است و سختی دارد اما مردم بزرگتر از سختی‌ها هستند زیرا به خداوند تکیه می‌کنند و می‌دانند بزرگی متعلق به خداوند است و مادون خداوند هیچ قدرتی وجود ندارد و مردم ایران در میدان آن را تجربه کرده‌اند و شکوه و جلال کاذبی که قدرت‌ها به خود نسبت می‌دهند در میدان به شکل عجز و ناتوانی دیده می‌شود.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: می‌بینیم جوانان ایرانی چگونه از منافع ملت دفاع می‌کنند و هرکسی بخواهد به جریان صادرات نفت آسیب بزند گلوی او را در هر نقطه‌ای از آب‌های عالم می‌فشارند.

 

وی افزود: امروز می‌بینید آمادگی جوانان سرزمین برای مقاومت به گونه‌ای است که در مناطق دوردست و شرق مدیترانه می‌روند و از حریم اسلام دفاع می‌کنند؛ ما هستیم و زنده‌ایم، قدمهایمان استوار، بیرق‌ها برافراشته، قدرت پابرجا و پشت سر مقام معظم رهبری پیش می‌رویم.

 

سلامی گفت: ما امروز همچون 44 سال قبل نیستیم و امروز مشعل‌های قدرت زبانه می‌کشد و به اندازه شکست دادن قدرت‌های بزرگ قدرتمند هستیم و قدرت ما در قلب مردم و ایمانشان است، آنگاه که خداوند را عبادت می‌کنند؛ البته ما به اندازه کافی سلاح و تجهیزات داریم اما تکیه گاه ما ایمان مردم است، ما می‌مانیم و دشمنان می‌روند آنچنانکه دیدیم که قدرت‌های بزرگی از هم پاشیدند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اسلام دین جاودانگی، فضیلت و نیاکان اهل فضیلت است و شکست برای مسلمانان معنا ندارد افزود: ما وقتی این جمعیت باشکوه را روی ارتفاعات می‌بینیم که صعود به آن سخت است، می‌دانیم مردم ما کوه‌های استوار مقاومت ما هستند و تا وقتی شما هستید ما هم هستیم و قلب‌های ما به قلب‌های شما پیوند خورده ‌و ما تا انتهای کار با شما هستیم و پیشمرگ و فدایی شما در راه ارکان، پیشرفت، آسایش، رفاه، عزت، شرف، کرامت و بلندمرتبگی شما در راه خدا هستیم و هر روز پیروزی جدیدی را به نام ایران اسلامی ثبت می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد: رهبر ما حکیم و قوی است و از حسین ابن علی(ع) الهام گرفته ‌و منطق وحی را جاری می‌کند ‌و با قرآن حکومت اسلامی را پاینده نگه می‌دارد ‌و مفسر و مبین آیات الهی است و نور ولایت بر این سرزمین تابیده و مردم نیز وفادار هستند.

 

سلامی گفت: امام خمینی(ره) آن امامی که تمام سرمایه زندگی خود را فدای اسلام کرد، امروز زنده‌تر از همیشه حیات جاودان به این ملت می‌بخشد، ما اصحاب امام و وفادار هستیم ‌و پیوندمان با شهدا ابدی است.

 

وی با عنوان کرد: عناصری که شخصیت، منزلت، اعتبار و شکوه و عظمت یک ملت را می‌سازد، مردان و زنان بزرگ آن و قهرمانانی هستند که در لحظات سخت یک امت را از خطر نابودی نجات می‌دهند؛ مردان و زنانی هستند که سهمگین‌ترین مخاطرات را به جان می‌خرند تا حیات شرافتمندانه یک امت را جاودانه کنند.

 

سلامی افزود: شخصیت‌هایی که حاضر هستند سینه‌های خود را آماج حملات دشمنان قرار دهند و از جان شیرین خود بگذرند تا قامت یک ملت برافراشته و سرفراز باشد.

 

وی بیان کرد: عناصر دیگری که منزلت یک ملت و اعتبار جهانی آن را شکل می‌دهد رویدادها و وقایعی هستند که در قرآن از آن به عنوان یوم الله نام برده شده؛ روزهایی که نصرت خداوند فرا می‌رسد و فتح و ظفر به نام او ثبت می‌شود و افتخار جاودانه و ماندگار برای آن ملت می‌ماند و خداوند ما را به یادآوری یوم الله سفارش کرده است.

 

سلامی با بیان اینکه وقایعی که در این سرزمین در 44 سال گذشته رخ داده است از جنس ایام الله بوده است گفت: از جمله 22 بهمن که سالروز طلوع خورشید اسلام بر این سرزمین و سالروز آزاد شدن ایران عزیز از بند وابستگی و قدرت‌های شیطانی و سالروز استقلال این سرزمین کهن و بزرگ و درخشش این ملت عظیم بود.

 

وی افزود: آنچه در دفاع مقدس رخ داد، مردانی که در فتح‌المبین فتوحات آشکار آفریدند، خرمشهر و بازی دراز و این ارتفاعات را که نمادی از شخصیت رفیع مردم است آزاد کردند؛ این وقایع همه روزهای الهی این امت بود.

 

سلامی با اشاره به اینکه مردانی که در اینجا جنگیدند به این ارتفاع رفیع در دستگاه الهی منزلت و رفعت بخشیدند گفت: ارتفاعی که شما امروز بر آن ایستاده‌اید، بر استخوان‌های بر زمین افتاده شهیدان این سرزمین بنا نهاده شده است و این ارتفاع نقطه کلیدی پیروزی ما در غرب برای در هم شکستن جنود شیطان بود که آمده بود سرزمین ایران ما را تحت سیطره بگیرد اما جوانمردان و دلاوردانی همچون شهید شیرودی، وزوایی، پیچک، ادبیان و سایر شهدا و رزمندگان که جان خود را برای سربلندی و عزت و افتخار و شکوه و عظمت این ملت فدا کردند سازندگان واقعی تاریخ این سرزمین هستند؛ آن‌ها شاکله و هیکل قدرتمند این نظام نوپا و ملت بزرگ را ساخته‌اند.

 

وی افزود: افرادی که در این دیار جنگیده‌اند و جهاد کرده‌اند و از این صخره‌ها بالا رفته‌اند و سینه‌های خود را همچون کوه در برابر دشمن قرار داده‌اند، صاحبان اصلی این سرزمین هستند؛ چه مجاهدانی که به شهادت رسیدند و چه رزمندگان و آزادگانی که رنج اسارت را تحمل کردند انسان‌های غیرتمند این کشور بودند و شما که ادامه دهندگان این راه روحانی هستید و روح شهادت را احیا و مقام آن را تکریم می‌کنید همه شاکله این نظام قدرتمند را ساخته‌اید.

 

سلامی با بیان اینکه ما فدایی شما هستیم و دست شما را می‌بوسیم و خاک پای شما را برای تبرک به صورتمان می‌کشیم افزود: اگر شما در روز عاشورا با همین روحیه، عظمت، ایمان و قوت قلب و انگیزه و باور حضور داشتید به طور قطع امام مسلمین و اصحاب او در این میدان تنها نمی‌ماندند و فرزندان اهل بیت(ع) به اسارت نمی‌رفتند.

 

ی با بیان اینکه سرزمین‌های اسلامی میدان جهاد است و متجاوزان را تحمل نمی‌کند عنوان کرد: این داستان آمریکا است که امروز افسرده، ناتوان و ناکام در حال رخت بربستن از منطقه است و اگر در جایی حضور دارد تحت فشار، ناکام و ناامن است و تأثیر سیاسی او نسبت به گذشته بسیار اندک شده است و رژیم صهیونیستی را نیز ببینید که چگونه شعله‌های آتش در درون این رژیم جعلی زبانه می‌کشد و برای نخستین بار صدها هزار نفر از مردم او به خیابان‌ها آمدند.

 

سلامی با اشاره به اینکه روزانه حداقل 30 عملیات در سرزمین‌های اشتغالی علیه صهیونیست‌ها انجام می‌شود گفت: کرانه باختری مسلح شده و فلسطینی‌ها از شرایط دفاعی به حالت تهاجمی تغییر موقعیت داده‌اند و آمریکایی‌ها نمی‌توانند امنیت این رژیم را تأمین کنند و آن نظام‌های پوسیده‌ای که صف بسته بودند تا روابطشان را در دنیای اسلام و جهان عرب با این رژیم عادی کنند این صف عادی سازی را ترک کردند.

 

وی با بیان اینکه امروز هیچکس تمایلی به ارتباط با رژیم صهیونیستی ندارد و این رابطه سیاسی، شرم‌آور و پشیمان کننده و موجب سرافکندگی است افزود: آن‌ها که این کار را کردند امروز سخت نادم، پشیمان، سرافکنده و سر به زیر هستند و فکر می‌کردند می‌خواهند به یک رژیم مستحکم تکیه کنند اما او خود پوسیده بود و موریانه از درون اقتدار رژیم صهیونیستی را پوسانده است تا از تأمین امنیت خود عاجز باشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار