سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اعلام کرد:
رشد ۱۹.۴ درصدی اعتبارات استان کرمان در بودجه سال آینده/ رتبه چهارم اعتبارات هزینه ای کشور

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در مجموع اعتبارات در نظر گرفته برای استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به سال گذشته ۱۹.۴ درصد رشد دارد و تقریبا به ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است.
بودجه 1401

به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت: محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری یک‌هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان ابلاغ شده و از این مبلغ ۸۴.۱ به استان تخصیص داده شده است که قسمت حقوق و مزایای آن ۸۵.۶ و سایر هزینه‌ها ۷۹.۱  است که تقریبا ۸ درصد به سایر هزینه‌های استان اضافه شده است.

 

 وی عنوان کرد: تا کنون به استان در زمینه تملک و دارایی سرمایه ۳هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که  ۲۶.۴  تخصیص داده شده است. همچنین ۲۷.۷ درصد از محل دو درصد نفت و گاز به استان تخصیص یافته است.

 

وحیدی بیان داشت: تخصیصی که تا کنون به استان کرمان در زمینه تملک و دارایی‌ها رسیده ۱۱۷.۵ میلیارد تومان به‌صورت اسناد خزانه است که تاکنون حدود ۱.۳ درصد جذب شده و ۹۹.۹ درصد این اسناد هنوز توسط دستگاه‌های اداری استان‌ جذب نشده است و از مدیران دستگاه‌ها درخواست داریم هرچه سریع‌تر این اعتبارات را جذب کنند.

 

 سرپرست سازمان مدیریت و نامه‌ریزی استان کرمان افزود: عدد اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه‌ای استان در بودجه سال آینده ۱۶۴۱ میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به سال گذشته ۴.۲ درصد رشد دارد و همچنین اعتبارات نفت و گاز سال آینده ۸۵۵ میلیارد تومان است که حدود ۶۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

وی گفت: اعتبارات استانی دو‌ که در اختیار نمایندگان استان بود و با نظر نمایندگان پروژه‌هایی در سطح استان تعریف می‌کردیم، این اعتبار در بودجه سال آینده حذف شده است.

 

وحیدی بیان داشت: اعتبارات متوازن برای سال آینده بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۲۵درصد رشد دارد، همچنین اعتبار ۰/۲۷ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در زمینه ورزش و تربیت بدنی سال آینده ۱۱۰میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده است.

 

سرپرست سازمان مدیریت و نامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: در مجموع اعتبارات در نظر گرفته برای استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به سال گذشته ۱۹.۴دهم درصد رشد دارد و تقریبا به ۳هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی تاکید کرد: استان کرمان از نظر درصد اعتبارات تملک و دارایی کشور ۵.۷ درصد را به خود اختصاص داده و در بین استان‌های کشور رتبه چهارم را در این زمینه کسب کرده است.

 

وحیدی افزود: اعتبارات هزینه‌ای در لایحه بودجه برای استان کرمان در سال آینده ۳۹ درصد افزایش یافته و ما در سطح کشور در این زمینه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌ایم.

 

وی تاکید کرد: از سال ۹۵ تا سال جاری به‌طور متوسط رشد درآمدهای عمومی استان‌های کشور ۲۸ درصد بوده اما در استان کرمان ۴۲ درصد رشد داشته است.

 

وحیدی تصریح کرد: در عملکرد درآمدهای عمومی ۹ماه سال جاری استان در زمینه مالیات ۱۰۳درصد، غیر مالیاتی ۸۷ درصد و کل ۱۰۲درصد عملکرد داشته‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه به‌غیر از استان تهران، استان کرمان بعد از استان اصفهان در زمینه درآمد مالیاتی رتبه دوم را در سطح کشور کسب کرده است.

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز داشت: ۶۶ درصد درآمدهای کسب شده در استان به استان برمی‌گردند و ما قدرت تصمیم در مورد آنها داریم  و باید از ظرفیت‌های قانونی در زمینه برگشت اعتبارات به استان استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار