همزمان با هفته میراث فرهنگی و گردشگری؛
نخستین موزه دیرینه‌شناسی و حیات طبیعی کشور در کرمان افتتاح شد

نخستین موزه دیرینه‌شناسی و حیات طبیعی کشور با حضور شهردار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پارک شهید مطهری افتتاح شد.
موزه دیرینه شناسی کرمان
  •  

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: آیین افتتاح اولین موزه دیرینه‌شناسی و حیات طبیعی کشور در کرمان با حضور سعید شعرباف شهردار کرمان و فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پارک شهید مطهری برگزار شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در این آیین با تبریک هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، اظهار داشت: موزه‌های استان کرمان در روزهای پنجشنبه و جمعه بازدید رایگان دارند و از عموم مردم درخواست می‌شود از این موزه‌ها که آثار با ارزشمندی در آن نگهداری می‌شود، بازدید کنند.

 

فریدون فعالی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ماندگاری گردشگر در استان کرمان استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه میانگین اقامت مسافران در استان کرمان 2.9 روز است که باید افزایش پیدا کند، افزود: استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی، یک استان بسیار غنی است و طرح دیجیتال‌سازی 10 موزه این استان در هفته میراث فرهنگی اجرا می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان، هفت اثر ثبت جهانی دارد، بیان کرد: 10 هزار قلم تاریخی فقط در باغ موزه هرندی کرمان نگهداری می‌شود که یک ظرفیت بزرگ است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار