رئیس پلیس فتای استان کرمان:
نیمی از جرایم سایبری استان کرمان مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی است

رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به افزایش تهدیدات فضای سایبری گفت: نیمی از جرایم سایبری استان کرمان مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی است.
جرایم سایبری

به گزارش آسمان‌بردسیر، سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتای استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تهدیدات فضای سایبری، اظهار داشت: نیمی از جرایم سایبری استان کرمان مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

 

وی با اشاره به فراوانی کلاهبرداری‌های اینترنتی به ویژه جرائم مالی از پیگیری 92 درصدی پرونده‌های این حوزه خبر داد و گفت: این روزها بیشترین کسانی که به پلیس فتا مراجعه دارند به دلیل ارسال اطلاعات به کاربران و مجرمین فضای مجازی هستند که حساب‌های بانکی آنها هک شده است.

 

رئیس پلیس فتای استان کرمان افزود: ارسال پیامک در قالب سهام عدالت، تبلیغات کالا در سایت‌های مختلف، خریدهای اینترنتی و تخفیف کالاها انجام می‌شود که افراد به دلیل ارسال این پیامک از گوشی افراد شناخته شده و اطرافیان اطمینان پیدا کرده و مبالغ را واریز می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم به هرگونه لینک یا آدرس ارسالی اینترنتی توجه نکنند، ادامه داد: هر اداره و نهاد دولتی با آدرس معتبر و به غیر از روزهای تعطیل ارسال پیامک خواهند داشت و در این زمینه مردم باید دقت داشته باشند.

 

رضایی با اشاره به اینکه وب سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است، گفت: کاربران با مراجعه به این سایت می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن 096380 به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار