|دهمین کنگره ادبیات پایداری کرمان| اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:
هدف اصلی جهاد تبیین مقابله با دشمن و وسوسه‌های اوست

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: هدف اصلی جهاد تبیین مقابله با دشمن و وسوسه‌های اوست، هرکس می‌تواند باید به جهاد تبیین اقدام کند زیرا این جهاد مربوط به همه زمان‌ها و فریضه است.
دهمین کنگره ادبیات پایداری کرمان
به گزارش آسمان بردسیر، ایسنا نوشت: دکترحسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در اجلاسیه نهایی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: اصطلاح مقاومت و پایداری در فرهنگ اسلامی ایرانی سرزمین ما از چنان گستره مفهومی وسیعی برخوردار است که می‌توان گفت در همه عرصه‌های زندگی مردم حضوری تاثیرگذار داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در بطن مفهوم پایداری نوعی اعتراض نهفته است و این نفی و نقد می‌تواند متعلق‌های گوناگونی داشته باشد، افزود: میزان اهمیت این نوع ادبی وابسته به نقش و کارکردهای اجتماعی آن است و می‌خواهد چیزی را تغییر دهد و از همین روست که بازتاب مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آن بسیار زیاد است.

 

اکبری فرد با بیا اینکه یکی ازمهم ترین جلوه‌های ادبیات پایداری در زمان معاصر پرداختن به مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: ادبیات پایداری تنها به بیان امور عاطفی و ذوقی اختصاص ندارد و سرشار از موضوعات کاربردی است و این موضوعات در بسیاری از آثار و اشعار پایداری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به وفور دیده می‌شود.

 

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: ادبیات پایداری ضمن بهره‌گیری از دانش‌های گوناگون، آنها را دست مایه خلق آثار تاثیرگذار قرار داده و به دفاع از ارزش‌های ملی و دینی می‌پردازد و اگر ادبیات به کمک وقایع مهم اجتماعی نیاید این وقایع به تدریج به فراموشی سپرده می‌شود.

 

وی با اشاره به اهمیت و نقش قلم دانشمندان اظهار کرد: علماء می‌توانند با بیان هنرمندانه شعر، داستان و یا پژوهش عمیق و همه جانبه جامعه را بیدار و مانع نفوذ دشمن شوند و پیام شهداء را به گوش جهانیان برسانند و نگارش در این حوزه یکی از مصادیق جهاد تبیین است. زیرا جهاد تبیین به معنی روشنگری و رفع ابهام از مسائل است.

 

اکبری فرد با بیان اینکه هدف اصلی جهاد تبیین مقابله با دشمن و وسوسه‌های اوست، تصریح کرد: هرکس می‌تواند باید به جهاد تبیین اقدام کند زیرا این جهاد مربوط به همه زمان‌ها و فریضه است.

 

وی بیان کرد: با جهاد تبیین می توان با تحریف‌های رسانه‌ای مبارزه کرد و تبیین باعث شکل‌گیری گفتمان در جامعه و منجر به نوعی تفکر ارزشمند در مردم شده و آنها را به سوی حقوق اجتماعی خود هدایت می‌کند.

 

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جهاد تبیین منجر به حضور مردم در صحنه اجتماعی و سبب از بین رفتن مشکلات اجتماعی و برطرف کردن سختی‌های زندگی مردم می شود؛ جهاد تبیین ریشه در سیره فردی و اجتماعی همه انبیاء و اولیاء الهی دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار