حسن‌پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان:
کارگروه قضایی و اقتصادی در استان تشکیل شود/برخی شرکت‌های پیمانکاری حتی یک ریال حساب هم در کرمان ندارند

حسن‌پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان گفت: کارگروه قضایی و اقتصادی در استان کرمان تشکیل شود و کرمان به عنوان پایلوت این کارگروه شروع کند تا در کشور نمونه شود.
حسن پور نماینده بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، ایسنا نوشت: شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در دیدار مجمع نمایندگان کرمان با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارگروه قضایی و اقتصادی در استان تشکیل شود و کرمان به عنوان پایلوت شروع کند تا در کشور نمونه شود.

 

وی با بیان اینکه ساختمان ایتام در استان ساخته شود، تصریح کرد: بعضی شرکت‌های پیمانکاری از استان‌های دیگر در استان کار می‌کنند و حتی یک ریال حساب هم در استان ما ندارند.

 

یکی از ضرورت های کشور، احیای پلیس قضایی است

حجت‌الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار با اعلام اینکه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بر تعامل قوا برای رفع مشکلات مردم تاکید دارند، گفت: این تعامل بین قوه قضائیه و نمایندگان مجلس خیلی اهمیت دارد و این همفکری باید در بدنه استان شکل بگیرد.

 

او با بیان اینکه تعامل با هم دخالت در کار یکدیگر نیست و هرکس با استقلال کار خود را انجام دهد، افزود: در قوه قضاییه استقلال به معنای استقلال قاضی و رسیدگی به پرونده است و قضات در کار خود مستقل هستند و کسی به قاضی نمی‌تواند امر و نهی کند. 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه باید نگاه کلان به مسائل داشته باشیم و هیچ نگاه سیاسی نباید در دستگاه قضایی وجود داشته باشد، گفت: نمایندگان رابطه بیشتری با مردم دارند و باید مشکلات مردم را به قوه قضائیه انتقال دهند و درخواست‌های قانونی و منطقی مورد توجه قرار ‌گیرد.

 

او  افزود: قوه قضائیه توفع دارد مسائل مالی و کمبود کادر اداری و قضایی و معیشت کارکنان مورد توجه نمایندگان مجلس و دولت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حمیدی گفت: یکی از ضرورت های کشور، احیای پلیس قضایی است و این موضوع که سالها مورد مطالبه بوده، از نیازهای جدی دستگاه قضایی در کشور به شمار می رود. 

 

امسال سال انتخابات است و باید اخلاق رعایت شود

مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این دیدار با اعلام اینکه تعامل در استان باعث بهتر شدن مسائل است، گفت: در بخش رعایت حقوق ایتام استان باید همه دست به دست هم بدیم و با یک کار اقتصادی، دیگر ایتام فقیر نداشته باشیم.

 

او افزود: امسال سال انتخابات است و باید اخلاق رعایت شود تا مردم از نخبگان استان الگو بگیرند. 

 

تفاهم نامه بین مجلس و قوه قضائیه باعث برطرف شدن بسیاری از سوء تفاهم‌ها شده است

حجت‌الاسلام غضنفر آبادی رییس مجمع نمایندگان استان کرمان هم با اشاره به اینکه تفاهم نامه بین مجلس و قوه قضائیه باعث برطرف شدن بسیاری از سوء تفاهم‌ها شده است، گفت: قضات و قوه قضائیه در تصمیم گیری مستقل هستند؛ ولی بعضی از مردم برای احقاق حق به ما مراجع می‌کنند و اگر گفتگو و حل شود مسائل برای مردم روشن می‌شود.

 

او با اشاره به بحث پلیس قضایی که می‌تواند برخی از موضوعات راحل کند، افزود: این موضوع فعلا در دستور کار نیست و امیدواریم که در دستور کار آورده شود.

 

 رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان داشت: در بحث نیرو قرار شده است که بررسی شود و پیشنهاداتی داده شده و باید دید دولت چه قدر موافقت می کند که بار مالی هم کم شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار