مدیر مخابرات منطقه کرمان خبر داد؛
کرمان دومین استان دارای بیشترین تجهیزات G۵ همراه اول در کشور/ راه‌اندازی ۲۰۵ سایت جدید تلفن همراه

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: راه‌اندازی ۲۰۵ سایت جدید تلفن همراه و ارتقاء تکنولوژی ۲۲۰ سایت در برنامه‌های امسال شرکت مخابرات منطقه کرمان است و تجهیزات اینترنت ۵G همراه اول در کرمان و شهرهای بزرگ نصب خواهد شد.
مدیرعامل مخابرات کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، ایسنا نوشت: حسن آذری مدیر مخابرات منطقه کرمان در نشست خبری با گرامیداشت هفته ارتباطات اظهار کرد: شبکه جامع اطلاعاتی و مخابراتی در دنیا یک شبکه به هم پیوسته است و همه اعضای این شبکه باید استانداردها را داشته باشند.

 

وی با اشاره به توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: در حال حاضر نظر بر این است درهم‌تنیدگی زندگی مردم با ارتباطات موجب می‌شود بتوانیم بسیاری از تهدیدات را تبدیل به فرصت کرد و می‌گویند می‌توان در کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

 

آذری بیان کرد: فعالیت‌های بهداشتی، گردشگری، آموزش، اشتغال و … می‌تواند با آی‌سی‌تی انجام شود، با سرعت بیشتر و هزینه کمتر.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: کشور ما نیز باید خود را برای ورود به تبادل اطلاعات در شبکه گسترده دنیا برای ارائه خدمات آماده کند تا زندگی مردم را تسهیل کند.

 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مخابرات منطقه کرمان اظهار کرد: تلاش ما در کرمان بر این است بتوانیم حجم بازار آی‌سی‌تی استان را به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری، افزایش دهیم زیرا توسعه سایر بخش‌ها، به این صنعت وابسته است.

 

آذری افزود: توسعه شبکه مخابراتی در حوزه‌های مختلف شامل شبکه دیتا، شبکه انتقال، زیرساخت و … است که یکی از محصولات شبکه، موبایل است.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمان بیان کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون ۵۷۱ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی و خارج از شهرها در استان کرمان با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان اجرا و تجهیزات محلی مربوط به دیتا با هزینه ۱۰ میلیارد تومان نصب شده است.

 

وی ادامه داد: در شبکه انتقال، افزایش ظرفیت پهنای باند ۱۳۱ نقطه با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و توسعه شبکه موبایل شامل ۷۲ سایت جدید و ارتقاء ۹۰ سایت تبدیل به ۴G  با سرمایه گذاری ۵۶۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

 

آذری نصرآباد گفت: مجوز اجرای ۲۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای استان کرمان اخذ و بخشی از کار آغاز شده، زیرساخت مهمی است و تحول بزرگی در زیرساخت‌های ارتباطی استان خواهد بود.

 

 مدیر مخابرات منطقه کرمان اظهار کرد: در شبکه دیتا، پروژه بزرگ تجهیزات مربوطه امسال در استان تکمیل خواهد شد ضمن اینکه بخش عمده مصرف‌کنندگان در این لایه هستند. 

 

وی افزود: در شبکه انتقال، برای ۳۵۰ نقطه تجهیزات خریداری و نصب خواهد شد و دو مناقصه در این زمینه برگزار شده و این پروژه‌ها کمک به توسعه نسل های بعدی و تکنولوژی در استان است و مورد استفاده همه اپراتور ها و مردم قرار می‌گیرد.

 

آذری نصرآباد بیان کرد: راه‌اندازی ۲۰۵ سایت جدید تلفن همراه و ۲۲۰ سایت به منظور ارتقاء تکنولوژی در برنامه‌های امسال شرکت مخابرات منطقه کرمان است و تجهیزات اینترنت ۵G همراه اول در کرمان و شهرهای بزرگ نصب خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تجهیزات اینترنت وای فای امسال بر روی دکل‌های همراه اول راه‌اندازی می‌شود، افزود: در زمینه سطح دسترسی مردم به تجهیزات مخابراتی، آخرین تجهیزات دنیا، فیبر نوری است و شرکت مخابرات در منطقه کرمان چندیدن سال است ۷۰۰۰ مشترک دارد و مردم استفاده می‌کنند.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: امسال استان کرمان به کارگاه عملیاتی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی تبدیل می‌شود تا بخشی از عقب ماندگی های این حوزه جبران شود و نیاز است دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند.

 

وی افزود: برنامه ریزی شده ۱۰۰ هزار پورت FTTH در استان به ظرفیت قبلی اضافه شود و به منازل مردم می‌رود.

 

آذری با اشاره به این‌که بعد از استان اصفهان، همراه اول بیشترین تجهیزات G۵ را به استان کرمان اختصاص داده است، توضیح داد: هم‌اکنون زیرساخت تکنولوژی G۵ در کرمان، رفسنجان و سیرجان تا بلافاصله بعد از ورود تجهیزات به کرمان که اکنون در گمرک هستند این تکنولوژی ابتدا در شهر کرمان اجرا شود.

 

وی در پایان بیان کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی اعلام کردیم در استان کرمان به عنوان پایلوت، با شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های شرکت مخابرات را به اشتراک بگذاریم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار