مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:
۱۱۲ درصد تعهد اشتغال استان کرمان محقق شده است

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال قبل با ثبت ۶۷ هزار اشتغال ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال استان محقق شد و نرخ بیکاری استان ۳.۱ درصد کاهش پیدا کرد.
کارگر

به گزارش آسمان‌بردسیر، مجتبی مصباح مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: در هفته کار و کارگر برای تکریم و تجلیل مقام کارگران اجرای 40 عنوان برنامه در شهرستان کرمان برنامه‌ریزی و در تمامی شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های مجزایی برای تکریم کارگران در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه روز گذشته جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران نمونه استان کرمان برگزار شد، افزود: جمعی از کارگران استان کرمان در دیدار با رهبر معظم انقلاب به نمایندگی از جامعه کارگری استان حضور داشتند و امروز هم تجلیل از کارگران نمونه ملی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود که از مجموعه 19 کارگری که امروز از آنها تجلیل می‌شود، 3 کارگر از استان کرمان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه کرمان جزو استان‌هایی است که کارگران و کارفرمایان آن در جشنواره امتنان خوش درخشیدند که جای تقدیر از همه جامعه کارگری استان دارد، گفت: بنا داشتیم که این هفته را در استان به نحوی برگزار کنیم که در کل جامعه احساس شود و بخش کوچکی از زحمات جامعه کار و کارگری را پاسخ داده باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در سالی که گذشت دغدغه اصلی و اولین موضوع ما ایجاد اشتغال بود، اینکه بتوانیم افراد جدیدی را وارد بازار کار کنیم، بیان کرد: 60 هزار نفر تعهد اشتغال برای استان کرمان در سال قبل در نظر گرفته شده بود که با ثبت بیش از 67 هزار نفر اشتغال در سامانه رصد، 112 درصد این تعهد را انجام دادیم و پنجمین استان کشور از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده بودیم.

 

مصباح با بیان اینکه نرخ بیکاری استان 3.1 درصد کاهش پیدا کرده و از 11.3 به 8.2 درصد رسیده است، ادامه داد: در کاهش نرخ بیکاری نیز کرمان، چهارمین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری در سال قبل بود.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات اشتغال در سطح استان، این خدمات را گسترده‌تر کردیم و تعداد دفاتر کاریابی در استان را از 27 کاریابی به 52 کاریابی افزایش دادیم، افزود: در حوزه روابط کار و رسیدگی به شکایات کارگری نیز میانگین مدت رسیدگی به شکایت در استان را از 102 روز به 70 روز تا پایان 1401 رساندیم و امیدوار هستیم که این روند کاهشی ادامه داشته باشد تا اطاله دادرسی در جامعه کارگری را حل و فصل کنیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه 628 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمان داریم که در تمام فعالیت‌های مجموعه کار و تولید با ما همکاری دارند، گفت: سال قبل در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌های بسیار متنوع و خوبی از جمله مسابقات قرآن کارگری و مسابقات گسترده ورزشی کارگری در سطح استان و کشور برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای ایمنی کارگران سال قبل بازرسان کار ما حدود 17 هزار بازرسی از کارگاه‌های استان انجام دادند و 126 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران داده شد تا از حوادث کارگری در استان پیشگیری کنیم، گفت: خوشبختانه میزان حوادث کارگری در استان در سال قبل کاهشی بوده است.

 

مصباح با بیان اینکه در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، دغدغه حضرت آقا فارغ‌التحصیلان بیکار بود، افزود: در حوزه اشتغال تسهیلاتی در اختیار ما گذاشته شده و بنا داریم این تسهیلات به صورت هدفمند در اختیار فارغ‌التحصیلان بیکار استان گذاشته شود.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ سود این تسهیلات بسیار پایین است، بیان کرد: بنا داریم این تسهیلات کم بهره را ساماندهی کرده برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار استان، به‌کار گیریم تا با ایجاد زمینه‌ها و کارگاه‌های کوچک، تسهیلات را به این سمت هدایت کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار