معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کرمان؛
برپایی ۴ باجه خدمات الکترونیک قضایی جهادی/ شهرستان بردسیر صدرنشین تشکیل پرونده‌های بدون کاغذ

[h5ap_inline_player src="https://asemanbardsir.ir/wp-content/uploads/2023/06/sound-6-3.wav"] معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کرمان گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه، ۴ باجه خدمات الکترونیک قضایی جهادی در کرمان برپا می شود.
ابلاغ الکترونیک قضائی

به گزارش آسمان‌بردسیر، باشگاه خبرنگاران نوشت: حسن سلطانی نژاد معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کرمان از برپایی ۴ باجه خدمات الکترونیک قضایی جهادی در استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه خبر داد و گفت: این باجه‌ها در روستای قنات ملک شهرستان رابر (محل تولد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)، مصلای امام علی (ع) شهر کرمان، شهر اسفندقه و شهر گنبکی راه اندازی خواهد شد.

 

او افزود: دستگاه قضایی استان کرمان در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سامانه‌های آنلاین تاکنون دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است.

 

 معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان بیان داشت: برگزاری ۱۴ هزار و ۸۶۷ دادگاه آنلاین و دادرسی الکترونیک، راه اندازی ارتباطات جدید حوزه‌های قضایی رابر، دادسرای ویژه روحانیت و شورا‌های جدید زنگی آباد، اختیار آباد، رابر و بزنجان، تاسیس ۴ دفتر خدمات الکترونیک قضایی جدید و راه اندازی ۳ دفتر خدمات قضایی جهادی در راور، اندوهجرد و ریگان  بدین منظور انجام شده است.

 

او با اشاره به اینکه طی پارسال ۷۰ هزار و ۷۷۷ پرونده بدون کاغذ در استان کرمان تشکیل و رسیدگی شده است که در این میان شهرستان‌های بردسیر، کهنوج، زرند، سیرجان و راور در صدر قرار دارند، بیان داشت: طی سال ۱۴۰۱ میزان ابلاغ الکترونیک در استان کرمان ۹۳ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

 

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه طی پارسال ۴ هزار و ۵۵۴ آرای جایگزین حبس در استان کرمان صادر شده است، بیان کرد: طی امسال، ۱۴ هدف براساس سند تحول و تعالی قضایی برای دادگستری‌ها در اولویت قرار گرفته است که کاهش حجم کاری قضات و کارمندان از طریق اصلاح فرایندها، ارتقای کیفیت رسیدگی و اتقان آرا، بهبود وضعیت کمی پرونده ها، کنترل و کاهش وقوع جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی و ارتقای پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای وضعیت استفاده از نهاد‌های ارفاقی، ارتقای وضعیت زندان‌ها و زندانیان، به ثمر رساندن تمامی پرونده‌ها و اقدامات حقوق عامه، کاهش پرونده‌های فیزیکی و توسعه دادرسی الکترونیک، برنامه محوری و ارتقای عملکرد سازمانی، توانمندسازی و افزایش سطح رضایت مندی کارکنان، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی و اعتماد به قوه قضاییه و مبارزه با فساد اداری از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

 

او گفت: طی پارسال، ۹۶ هزار و ۶۷ مورد ملاقات مردمی رییس کل دادگستری استان، معاونین دادگستری، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار