سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر خبر داد؛
واکسینه شدن ۳۶۰ هزار دام سبک شهرستان بردسیر علیه بیماری طاعون

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر از واکسینه شدن ۳۶۰ هزار دام سبک شهرستان بردسیر علیه بیماری طاعون خبر داد.
واکسیناسیون دام در بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، روابط عمومی فرمانداری بردسیر نوشت: غلامحسین بهزادی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر در خصوص واکسیناسیون دام و طیور در شهرستان بردسیر گفت: در فاز اول واکسیناسیون دامهای سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک، که هم زمان با کل کشور تا پایان فصل بهار ادامه دارد، تعداد ۳۶۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) در شهرستان بردسیر واکسینه میشوند. 

 

وی با بیان اینکه این بیماری از بیماریهای بومی دامهای اهلی کشور است افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک هیچ ارتباطی به طاعون انسانی نداشته و قابل انتقال به انسان نمی باشد.

 

بهزادی گفت: از آنجا که این بیماری در حیات وحش وجود دارد و در مناطق نزدیک به حیات وحش در اثر تماس با حیوانات اهلی (دامهای روستایی و عشایری) بیم انتقال بیماریها را داریم لذا واکسیناسیون دامهای اهلی اطراف مناطق حفاظت شده حیات وحش شهرستان همواره در اولویت بوده و همه ساله علیه بیماری مذکور مایه کوبی شده اند.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر با اشاره به اینکه این بیماری با اقدامات دامپزشکی تحت کنترل بوده و نگرانی از بابت شیوع بیماری در جمعیت دامی وجود ندارد و از شهروندان بردسیری خواست تا همکاری لازم را با اکیپ های دامپزشکی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار