کرمانی امام جمعه بردسیر:
سازش و ازدواج آسان دو مقوله مهم در شروع زندگی جوانان هستند/تاکید اسلام بر دوری از تجملات

حجت الاسلام و المسلمین کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: بحث سازش که معنای عمیقی دارد و بحث ازدواج آسان، دو مقوله مهم در شروع زندگی هستند و سفارش موکد اسلام بر ساده زیستی و زندگی به دور از تجملات و اشرافی گری است
کرمانی امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی بردسیر با سفارش موکد به رعایت تقوا، یکی از راههای درمان بیماری های جسمی و روحی را پرهیزکاری و داشتن تقوا بیان کرد.

 

وی در ادامه سلسله مباحث خانواده نیز، عواملی که در قرآن مایه آرامش معرفی شده اند را در تاریکی شب، سرپناه و منزل، امدادهای غیبی، یاد خدا و داشتن همسر عنوان کرد.

 

امام جمعه بردسیر با تاکید بر انتخاب صحیح و درست همسر، گفت: یکی از علت های نداشتن آرامش در ازدواج، عدم انتخاب صحیح همسر و همدم مناسب است.

 

حجت الاسلام کرمانی از دیگر عواملی که باعث برهم خوردن آرامش خانواده ها می شوند به مهریه های سنگین، دوستی های قبل از ازدواج، بیان نکردن واقعیت ها و رعایت نکردن حقوق اعضای خانواده نام برد و تصریح کرد: مهریه در قرآن به معنای هدیه و پیشکش و در جایی دیگر به عنوان صداق (نشانه صداقت، یکدستی، صفا و صمیمیت) آورده شده است اما متاسفانه امروزه انتخاب مهریه های سنگین، نشان از بی اعتمادی خانواده دختر به پسر و تضمین ضمانت و ملاکی برای خوشبخت شدن خانم ها محسوب می شود که مغایر با ارزش های دینی و آموزه های اسلام است.

 

خطیب جمعه بردسیر با اشاره به ۲۷ خردادماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی، جمهوری اسلامی ایران را از موفق ترین حاکمیت های جهان در توزیع ثروت و خدمات از حالت متمرکز به عموم مناطق و خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان در سرتاسر ایران خواند و افزود: در اوایل انقلاب، انجام کلیه خدمات اعم از خدمات رفاهی، عمومی و درمانی از ویژگی های حاکمیت و فعالیت های جهاد سازندگی در آن دوران است و جهاد سازندگی علاوه بر کمک رسانی به روستاها و مناطق محروم، خدمات گسترده و نقش بسزایی در پیروزی جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس ایفا کرده اند.

 

حجت الاسلام کرمانی آخرین روز ماه ذی القعده و ایام شهادت امام جواد(ع) را به همه نمازگزاران و شیعیان تسلیت عرض کرد و با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مقام عظمت و بزرگی امام جواد(ع) گفت: کسی که دوست دارد خداوند را در بالاترین درجات و مقام ترفیع ملاقات کند و همچنین گناهان او به خوبی ها تبدیل شوند، ولایت امام جواد(ع) را بپذیرد.

 

خطیب جمعه بردسیر در اهمیت دهه اول ماه ذی الحجه، این ماه را ماه بندگی خدا و از عزیزترین و شریف ترین ماه های خدا نام برد که، با قرار گرفتن دو عید بزرگ مسلمانان (غدیر و قربان) و روز عرفه در این ماه، بر عظمت و شکوه و شرافت آن افزوده شده است و از مومنان خواست که قدردان این ماه باشند و از این فرصت بدست آمده استفاده کنند.

 

وی با اشاره به روز اول ذی الحجه که به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، روز ازدواج نامگذاری شده است، فلسفه ازدواج را در سازش بیان کرد و تصریح کرد: بحث سازش که معنای عمیقی دارد و بحث ازدواج آسان، دو مقوله مهم در شروع زندگی هستند و سفارش موکد اسلام بر ساده زیستی و زندگی به دور از تجملات و اشرافی گری است و باید سعی شود در توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، اقدامات موثر و گسترده تر از گذشته انجام پذیرد.

 

در حوزه تبلیغات، ضعیف عمل کرده ایم که موجبات سوءاستفاده دشمن را فراهم کرده است

خطیب جمعه بردسیر همچنین با اشاره به روز اول تیرماه و گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی،گفت: سیاست تبلیغی دشمن در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی، کوبیدن بر طبل ناامیدی بوده است و لذا کم کاری ما در اطلاع رسانی مفاهیم دین و زیبائی های دین باعث شده که، زیبایی ها و ارزش های حقیقی دین اسلام و کلام ائمه اطهار، بدرستی تبیین نشود و در این حوزه تبلیغات، ما ضعیف عمل نموده که موجبات سوءاستفاده دشمن را فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، صنعت هسته ای را صنعت مهمی خواند که در تمامی حوزه های پزشکی، صنعتی، کشاورزی، انرژی و … دستاورد مهمی به حساب می آید و می توان در تمامی حوزه ها از این پیشرفت بهره برد، پس برای ما بسیار مهم است که به این فناوری دست پیدا نماییم، لذا پای آن ایستاده و به فرموده حضرت آقا، صنعت هسته ای کلید پیشرف ایران است.

 

وی اهمیت بعدی صنعت هسته ای را، بومی سازی عنوان کرد و خاطرنشان شد: در زمانی که در اوج تهدید و تحریم قرار گرفته بودیم، فرزندان ایران زمین و این سرزمین، با وجود همه ی محدودیت ها، باور غلط ما نمی توانیم را کنار گذاشته و با همت و همدلی، بر مشکلات و محدودیت ها غلبه کرده و نشان دادند که ما می توانیم به آنچه باعث عزت و پیشرفت و ابادانی کشور می شود دست یابیم و این فرهنگ بومی سازی را ترویج نماییم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار