نگاهی به گیشه سینما؛
سیر نزولی مخاطبان سینما در هفته‌های اخیر

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۵۴۵ هزار مخاطب بود که این آمار چند هفته‌ای است روند نزولی را در پیش گرفته است.
گیشه سینما

به گزارش آسمان‌بردسیر، سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت در مجموع میزبان ۵۴۵ هزار مخاطب بود که توانست ۲۲ میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۴۰۵ هزار فروش داشته باشد؛ این آمار چند هفته‌ای است که روند نزولی را در پیش گرفته است.

 

فیلم کمدی «فسیل» به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و کارگردانی کریم امینی از ۲۴ اسفند روی پرده سینماهای سراسر کشور است که در این روزها همچنان پرمخاطب‌ترین فیلم سینما است. «فسیل» این هفته با فروش ۲۵۶ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و  ۶۳۴ میلیون تومان همچنان در صدر جدول فروش سینما‌ها قرار گرفته است.

 

«فسیل»  روایتگر داستان یک خواننده، پیش از انقلاب است که سعی می‌کند خودش را به شاه نزدیک کند و افتخار و موقعیتی برای خود دست و پا کند، اما از بد روزگار، او به مدت ده سال به کما می‌رود و در دوره پیروزی انقلاب اسلامی به هوش می‌آید.

 

فیلم سینمایی «شهر هرت» کاری از کریم امینی امینی است که با فروش ۱۴۲ هزار بلیط سینما توانست ۶ میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان بفروشد و در رتبه دوم جدول فروش سینما‌ها قرار گیرد.

 

«شهر هرت» به موضوع مفاسد اقتصادی مرتبط است. در شهر هرت عده ای اختلاسگر با کارهای خلاف و سوءاستفاده‌هایی که انجام می دهند باعث می شوند عده ای در مضیقه قرار بگیرند و زندگی برایشان دشوار شود.

 

فیلم سینمایی «کت چرمی» کاری از حسین میرزامحمدی که از  ۱۷ خرداد روی پرده سینما‌ها رفته است با فروش ۳۵ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

 

«کت چرمی» در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به اکران در امد و از جهت متفاوت بودن موضوع خود توانست جوایز متععدی را در این جشنواره کسب کند. این فیلم روایتگر داستان تلخ خرید و فروش مواد است.

 

فیلم سینمایی «عروسی مردم» کاری از مجید توکلی با فروش ۲۵ هزار بلیط، یک ملیارد و ۸۹ میلیون تومان فروخت و در رتبه چهارم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

 

«عروسی مردم» تا زمان اکران خود چهاربار تغییر نام داشته است؛ به طوریکه ابتدا شبی دو میلیون نام داشت، سپس نام آن روزی دو میلیون شد، بعد از آن نیز جشنی دو میلیون نام گرفت و در نهایت با نام عروسی مردم اکران شد.

 

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی که پس از سه سال وقفه اکران، از  ۱۷ خرداد روی پرده سینما‌ها رفته است با فروش ۲۵ هزار بلیط به ارزش ۹۳۳ میلیون تومان در رتبه پنجم گیشه قرار دارد.

 

این فیلم سینمایی پس از سه سال رفع توقیف شد و در ابتدای اکران خود سر و صدای بسیاری از جهت نحوه تبلیغات خود ایجاد کرد اما در نتیجه توانست اکران نسبتا موفقی داشته باشد و صدر نشین گیشه سینما شود.

 

داستان «مصلحت»  در اوایل دهه ۶۰ و پس از انقلاب رخ می‌دهد. در هسته مرکزی داستان آیت‌الله مشکاتیان یکی از مقامات بلندپایه قوه قضاییه قرار دارد که پسری به نام مهدی دارد. مهدی در درگیری‌ای خیابانی مرتکب قتل می‌شود، اما اطرافیان مشکاتیان قصد دارند تا برای حفظ مصلحت شخص دیگری را مقصر قتل قرار دهند. فیلم روایتگر تقابل سخت بین احساسات و عواطف پدرانه و خانوادگی، حفظ مصلحت سیاسی کشور و عدالت واقعی است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار