مدیرکل تامین اجتماعی کرمان:
ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان کرمان ۴۷ درصد است

مدیر کل تامین اجتماعی کرمان گفت: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان ۴۷ درصد و آمار کشوری حدود ۵۳ درصد است.
تامین اجتماعی
به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: محمود شیخ شعاعی مدیرکل تامین اجتماعی کرمان در دهمین جشنواره انتخاب کارآفرین و کارآفرینان برتر استان کرمان افزود: حدود ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان داریم که با افراد تحت تکفل به اضافه حدود ۱۳۰ هزار مستمربگیر بازنشسته‌ حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر را شامل می شوند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در کل کشور هم‌اینک حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده اصلی در سازمان تامین اجتماعی نام‌نویسی کرده‌اند ادامه داد: با افراد تحت تکفل و مستمری‌بگیران می‌توان گفت بیش‌از ۱۰ میلیون نفر از این افراد بیمه شدگان اجباری هستند که در کارگاه‌های تامین اجتماعی مشغول به کار هستند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی کرمان گفت: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان ۴۷ درصد و آمار کشوری حدود ۵۳ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲.۳ درصد تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در کل کشور تا پایان آذر به نسبت اسفند سال گذشته افزایش داشته است تاکید کرد: ۵۴ هزار کارفرما و کارگاه فعال در استان داریم.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در استان حدود ۲ هزار میلیارد تومان مطالبات از کارفرمایانی داریم که به علت مشکلات نتوانستند تعهد خودشان را در قبال بیمه شده و سازمان انجام دهند.

 

جزییات جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر

شیخ شعاعی ادامه داد: براساس شاخص‌های تعریف شده در سازمان تامین اجتماعی در چهار سطح کارفرمایان کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر، بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر، ۶ نفر تا ۴۹ نفر و یک نفر تا پنج نفر به منظور شرکت در جشنواره کارآفرینان برتر رصد شدند.

 

وی گفت: یکی از معیارها برای برتر شدن کارفرمایان در این جشنواره رشد تعداد بیمه‌شدگان آنها نسبت به سال گذشته بود.

 

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

وی اظهارداشت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران که چندسال مغفول مانده بود در۲ سال اخیر انجام شد که البته بخشی از آن باقی مانده و این مهم حق بازنشسته و مستمری‌بگیر است که امید داریم بتوانیم از محل عهدی که دولت داشته و مطالباتی که سازمان از دولت دارد باقی مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان را هم پرداخت کنیم.

 

خدمات غیرحضوری

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: حدود ۴۲ مورد خدمت در سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و این کار باعث کاهش بسیاری از نارضایتی‌های مردم شده است.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم از ۱۰ چهره برتر کارآفرینی استان کرمان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار