علیدادی امام جمعه کرمان:
گسترش و تقویت جبهه مقاومت از نیازهای جهان اسلام است / طرفداری غربی ها از زن و حقوق زن در حد تبلیغات است نه در عمل

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی از فرماندهان عالی رتبه جبهه مقاومت بود، گفت: گسترش و تقویت جبهه مقاومت از نیازهای جهان اسلام علیه کفر و نفاق است.
امام جمعه کرمان اهانت
  •  

به گزارش آسمان بردسیر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه ی کرمان در ایراد خطبه‌های این هفته ی نماز جمعه که در مصلی بزرگ امام علی علیه‌السلام برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه ی مقاومت با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند “رعایت تقوا شما را از همه آزمایش‌ها و ابتلائات سربلند بیرون می‌آورد و در همه فراز و نشیب‌ها و گرفتاری‌های زندگی به شما کمک می‌کند”.

 

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های دیگر انسان‌های مؤمن این است که امانت‌دار هستند و پای وعده‌ها و قول‌ها می‌ایستند، گفت: این امانت شامل امانت‌هایی مانند سلامت، جوانی و اعضا و جواحی می‌شود که خداوند در اختیار ما قرار داده، دستورالعمل‌ها و قوانین و مقرراتی که خداوند برای ما وضع کرده و شامل ثروت، فرزند، قدرت و جایگاهی که به ما داده شده می‌شود و باید در راه درستی هزینه شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه پست، مقام، قدرت و نفوذی که خداوند در اختیار ما قرار داده نیز امانت الهی است، بیان کرد: یکی از این امانت‌ها حاکمیت، قدرت و حکومت است و گفته شده که امانت‌ها را باید به اهل آن سپرد.

 

هر کس در امانت خیانت کند ذلت و خاری را در دنیا برای خود فراهم کرده است

وی با بیان اینکه در روایت آمده که منافق سه علامت دارد؛ موقع سخن گفتن دروغ گفته، خلف وعده می‌کند و وقتی امانتی به وی واگذار شد به آن خیانت می‌کند، گفت: از همه گفتار، رفتار و اعمال ما در قیامت سوال می‌شود و باید حواسمان باشد که گاهی ما بستر انجام کاری را برای دیگران فراهم می‌کنیم و باید پاسخگوی آن نیز باشیم.

 

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه هر کس در امانت خیانت کند ذلت و خاری را در دنیا برای خود فراهم کرده و در آخرت گرفتاری زیادی دارد، ادامه داد: باید موضوع امانت‌ها در همه ابعاد آن جدی گرفته شود و امانتدار خوبی باشیم.

 

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با تسلیت شهادت حضرت ام‌البنین(س) و گرامیداشت روز مادران و همسران شهدا، اظهار داشت: در سالروز شهادت دانشجویان هویزه که در روزهای سخت دفاع مقدس جان خود را برای این وطن فدا کردند و همچنین در سالروز قیام مردم قم که به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشیدند و در تاریخ ماندگار شدند، قرار داریم.

 

حجاب یک امر فطری، عقلی و شرعی است

وی با بیان اینکه در چنین ایامی کشف حجاب توسط رضاخان اتفاق افتاد، ادامه داد: واقعیت این است که دشمنان و غربی‌ها به دنبال این بودند که کشور را به سمت ولنگاری برده و مظاهر اخلاق و معنویت را در جامعه از بین ببرند و برای رسیدن به این هدف خود نوکری مثل رضاخان را پیدا کردند تا حجاب را کمرنگ کرده و آن را از بین ببرند.

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه حجاب یک امر فطری، عقلی و شرعی است، بیان کرد: قبل از اینکه ادیان حدود پوشش را بیان کنند، خود افراد به سمت پوشش و حجاب رفته بودند، بیان کرد: حجاب یک امر عقلی است و عقل حکم می‌کند که انسان برای خود حجاب و حدودی قائل شود و شرع نیز در دفاع از امر فطری و عقلی، حجاب را آورده است.

 

وی با اشاره به آخرین سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سخنرانی با بانوان فرهیخته در ارتباط با حجاب و عفاف، گفت: رهبر معظم انقلاب مطالب مهمی را مطرح کرده و فرمودند “کسانی که گفته می‌شود ضعیف الحجاب هستند، فرزندان ما و انقلاب هستند و همین افراد به دشمن تو دهنی زدند.”

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در طول تاریخ چه کسانی مخالف و چه کسانی موافق حجاب بودند، افزود: ضدیت و طرفداری با حجاب و اینکه هر کدام از این افراد چه فلسفه‌ای را مطرح می‌کنند، باید بررسی شود.

 

طرفداری غربی ها از زن و حقوق زن در حد تبلیغات است نه در عمل

وی با ابراز اینکه اسلام در بحث زن مطالبه‌گر است، نه بدهکار، تصریح کرد: واقعیت این است که غربی‌ها برای زن ارزش آن چنانی قائل نیستند و طرفداری آنها از زن و حقوق زن در حد تبلیغات است نه در عمل.

 

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دین اسلام نه دین زنانه است و نه مردانه، دین انسانیت است، ادامه داد: در جامعه اسلامی فراوان زن‌های موفق تحصیل کرده‌ای هستند که در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و در این راه چیزی از مردها کمتر نگذاشتند.

 

وی با اشاره به اینکه تفاوت ماموریت بین زن و مرد نکته دیگری است و این تفاوت ماموریت و مسئولیت‌ها بین مردها هم وجود دارد، ادامه داد: در نگاه دینی بالاترین و مهمترین ماموریت‌های سخت به زنان داده شده و نقش مادر در انسان‌سازی و تربیت فرزند از همه مهمتر است.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اسلام طرفدار مردسالاری و زن‌سالاری نیست و دین سالاری مهم است، افزود: در شعارهایی که در چند ماه اخیر توسط مدعیان آزادی زنان مطرح شده دقت کنید، کسانی که این شعارها را مطرح می‌کنند، چقدر برای زن ارزش و جایگاه قائل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه آزادی به معنی ولنگاری که غرب به دنبال آن است، ضد آرامش و امنیت زن است، اما این مدعیان دروغین حقوق زنان در شعارهای خود چیز دیگری می‌گویند، بیان کرد: مردم ما باید هوشیار باشند تا فریب این شعارهای دروغین را نخورند.

 

علیدادی سلیمانی با تشکر از مردم کشور و مردم استان کرمان که در ایام سومین سالگرد شهید سلیمانی، شهید پورجعفری و دیگر شهدا حتی شهدای تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی حضور فاخری داشتند، گفت: شهید سلیمانی از فرماندهان عالی رتبه جبهه مقاومت بود و گسترش و تقویت جبهه مقاومت از نیازهای جهان اسلام است.

 

وی با بیان اینکه مسلمان با هر رنگ و قومیتی جبهه مقاومت واحده اسلامی را تشکیل داده، با نگاه واحد مقابل دشمنان ایستاده و صف‌آرایی کردند تا پیروزی را برای اسلام به ارمغان بیاورند، افزود: پیام شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدا این است که مسلمانان در کنار هم، همه استعداد و ظرفیت خود را به‌کار گیرند تا منویات و فرمایشات رسول‌الله(ص) را در جهان اسلام و علیه کفر و نفاق، جامه عمل بپوشانند.

 

انتهای پیام / 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار