رئیس کل دادگستری اعلام کرد؛
صدور سند مالکیت برای بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از مجموع ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی استان تاکنون ۹۸ درصد اسناد مالکیت صادر شده و باقیمانده صدور سند مالکیت اراضی ملی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.
سند مالکیت

به گزارش آسمان‌بردسیر، ایسنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح آخرین وضعیت حدنگاری استان کرمان اظهار کرد: از مجموع ۱۰۷ هزار هکتار محدوده شهری که در نقشه کاداستر جانمایی شده، تاکنون ۷۹.۳ درصد سند مالکیت صادر شده و مابقی نیز در صورت درخواست تقاضای صدور سند و پیگیری از سوی مالکان، با استفاده از ظرفیت قانون تعیین تکلیف و ثبت عادی قابل تحقق است.

 

وی افزود: از مجموع حدود ۱۰۳ هزار هکتار محدوده روستا که در نقشه کاداستر جانمایی شده، تاکنون ۶۶۸۱ هکتار درصد سند مالکیت صادر شده و لازم است در قالب قانون الحاق از سوی ادارات بنیاد مسکن ابتدا پرونده تشکیل و سپس با استفاده از ظرفیت قانونی، اسناد اراضی روستایی تعیین و تکلیف شود.

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: همچنین از مجموع ۷۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تاکنون ۲۲۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اسناد مالکیت صادر شده و لازم است سازمان ثبت استان برنامه عملیاتی اتمام حدنگاری اراضی کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده و این مهم با اهتمام جدی دستگاه‌های مربوطه به ویژه سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و درخواست و همکاری متصرفین قابل تحقق است.

 

وی افزود: از مجموع ۴۸ هزار هکتار محدوده شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که در نقشه کاداستر جانمایی شده، ۸۷۳۷ هکتار سند مالکیت صادر شده، ضمناً در قالب قانون الحاق از سوی اداره بنیاد مسکن و پرونده‌های تشکیلی با استفاده از ظرفیت قانون تعیین و تکلیف اسناد مالکیت صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار