مدیرکل ارشاد استان کرمان خبر داد:
نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان با رویکرد پنج ساله براساس ۱۰ اولویت تدوین می‌شود

مدیرکل ارشاد استان کرمان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان با رویکرد پنج ساله و براساس ۱۰ اولویت نقشه مهندسی فرهنگی کشور تدوین می‌شود.
روحی مدیر کل ارشاد کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: دنبال یک برنامه عملیاتی کوتاه مدت و پنج ساله فرهنگی برای استان کرمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه سند توسعه فرهنگی استان کرمان در حال تهیه است، گفت: این سند در صحن شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شده و باید تصویب شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در این سند پنج اولویت استان برای یک برش یک‌ساله نیز احصا شده است، افزود: سهم هر دستگاه برای رفع مشکلات و نیازهای فرهنگی اجتماعی استان کرمان مشخص شده و برنامه عملیاتی آن نیز آمده است.

 

وی با بیان اینکه 10 اولویت در نقشه مهندسی فرهنگی کشور آمده است، ادامه داد: هویت اسلامی و ایرانی، نهاد خانواده و جمعیت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، اخلاق و فرهنگ عمومی جامعه، هنر، قدرت نرم، رسانه‌ها و ارتباطات، تعامل منطقه‌ای و جهانی، نظام فرهنگی فراگیر و کارآمد و محصولات و صنایع فرهنگی، 10 اولویت نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که برش استانی آن در سند فرهنگی استان آمده است.

 

انتقاد استاندار کرمان به برگزاری جشنواره جهانی شعر مقاومت در کرمان

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه متاسفانه در مدارس استان کرمان کتابخانه نداریم، اظهار داشت: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان از مدارس و آموزش و پرورش پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های فرهنگی که در سطح استان کرمان برگزار می‌شود باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز بگیرد، گفت: یکی از انتقادات وارده به جشنواره جهانی شعر مقاومت در استان کرمان برگزاری آن بدون هماهنگی با ارشاد اسلامی استان کرمان است.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از مراسم اختتامیه این جشنواره هم استقبالی نشده بود، افزود: هر برنامه فرهنگی که میراث فرهنگی، شهرداری و یا هر دستگاهی برگزار می‌کند باید مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان را بگیرد.

 

احمد وفایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 نفر به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان مراجعه داشتند، گفت: بیش از یک میلیون کتاب به امانت رفته است و روند مطالعه کتاب مطلوب است.

 

در این جلسه دو نفر آقا و یک نفر خانم اعضای حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان به مدت دو سال تعیین شدند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار