رئیس پلیس فتای استان کرمان خبر داد؛
۱۰ درصد از جرائم سایبری کرمان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است

رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از جرائم سایبری این استان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است، گفت: مهم‌ترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است.
جرایم سایبری

به گزارش آسمان‌بردسیر، مهر نوشت: سرهنگ رضایی رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: با بررسی جرائم سایبری استان کرمان مشخص شد تقریباً ۱۰ درصد از این جرایم مرتبط به افراد زیر ۱۸ سال است.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است، اظهار داشت: شگرد مورد استفاده در این کلاهبرداری‌ها بیشتر مربوط به خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

 

رضایی بیان کرد: مجرمان سایبری ضمن سواستفاده از ناآشنایی کودکان و نوجوانان با نحوه خرید آنلاین، با تبلیغ فروش اکانت بازی‌های آنلاین، آنها را فریب می‌دهند و در دام مجرمانه خود گرفتار می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتای استان کرمان افزود: دریافت وجه و عدم واگذاری بازی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه در این خصوص است که در ابتدا مبلغی به عنوان بیعانه از متقاضی دریافت می‌شود و در ادامه فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی قربانی نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در شگردی دیگر می‌توان به عدم واگذاری دسترسی کامل اکانت بازی اشاره کرد که در این صورت پس از دریافت مبلغ کامل و واگذاری اکانت، دسترسی کاربر جدید بازی را با محدودیت مواجه می‌کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار