مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تشریح کرد؛
آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: از مرحله تامین زمین عبور کردیم و در مرحله آماده‌سازی، واگذاری و ساخت و ساز قرار گرفته‌ایم.

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: رضا حافظی در جلسه شورای مسکن استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان در طول سال 1402 برگزار می‌شود، اظهار داشت: 129 هزار و 284 نفر ثبت‌نامی ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن شمال استان کرمان بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ثبت‌نامی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن شمال استان کرمان به 228 هزار و 70 نفر رسیده است، گفت: احداث شهرک‌های مسکونی در برخی شهرها که قابلیت تامین زمین در آنها نداشتیم، در دست اقدام است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه 2 هزار و 513 هکتار زمین در شمال استان کرمان اراضی الحاقی داریم که به محدوده شهرها الحاق می‌شود، افزود: از مرحله تامین زمین عبور کردیم و الان در مرحله آماده‌سازی زمین و واگذاری و ساخت و ساز قرار گرفته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه برای ساخت دو هزار و 800 واحد مسکونی در شهر کرمان، پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی آن باید آغاز شود، ادامه داد: عملیات آماده‌سازی سایت 108 هکتاری شهر کرمان نیز در حال شروع است.

 

حافظی عنوان کرد: در استان کرمان حدود 228 هزار و 70 نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که 58 هزار و 178 نفر آنها تایید نهایی شده‌اند که 14 هزار و 530 نفر متقاضیان به پروژه معرفی شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه 20 هزار و 357 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان افتتاح حساب کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر 9 هزار و 861 پروانه ساخت واحد صادر شده و سقف و اسکلت 4 هزار و 824 واحد به اتمام رسیده است.

 

در این جلسه ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز با بیان اینکه 27 هزار نفر از ثبت‌نامی‌ها طرح نهضت ملی مسکن در جنوب استان کرمان تایید صلاحیت شدند، اظهار داشت: جیرفت شهر بالای 100 هزار نفری جنوب استان کرمان است که بالای 10 هزار نفر متقاضی مسکن دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار