آماده‌باش امنیتی در پمپ‌بنزین‌ها واقعیت دارد؟

چندی پیش بود که خبر اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی مطرح شد. در همین زمینه یکی از رسانه‌های خارجی نوشت که در پی این تصمیم آماده‌باش امنیتی در جایگاه‌های سوخت‌گیری کشور حاکم شده است. بنابراین تابناک برای صحت‌سنجی موضوع را از نایب رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور پیگیری کرد.
پمپ بنزین
به گزارش آسمان‌بردسیر، تابناک نوشت: چندی پیش یکی از رسانه‌های فارسی زبان خبری مبنی بر اینکه در جایگاه‌های سوخت‌گیری کشور آماده‌باش امنیتی برقرار است منتشر کرد. در جزئیات این خبر مطرح شد که در پی حذف کارت سوخت و جایگزینی کارت‌های بانکی برای سوخت‌گیری، شورای عالی امنیت ملی دستور آماده‌باش امنیتی را در جایگاه‌های سوخت‌گیری داده‌ است.

چندی پیش خبر اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران مطرح شد. در همین زمینه محمد صادقی،مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد که این طرح ابتدا در یکی از جایگاهای شهر تهران به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود.

او ادامه داد: سپس با طی کردن روند آزمایشی و در صورت آماده بودن بسترها و دریافت مجوزها و انجام مراحل خوداظهاری از سوی افراد، عرضه بنزین سوپر با کارت مغناطیسی دنبال خواهد شد.

یکی از دلایل تشکیل صف‌های طولانی در برخی پمپ‌ بنزین‌ها ناشی از همین موضوع (خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت یا نازل‌ها) است. حال آنکه با وجود چنین بستری چطور طرح  عرضه سوخت از طریق کارت بانکی مطرح شده است جای سوال دارد؟

 

یوسف فرامرزی، نایب رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، در این باره به تابناک گفت: بعید است این طرح به ثمر برسد. زیرا بستر مناسب برای اجرای گسترده آن وجود ندارد.

 

او ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح مشکلاتی برای مردم و جایگاه‌داران به‌وجود خواهد آمد. چراکه کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌ها به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری دچار مشکل هستند.

 

وی ادامه داد: هر یک از این دستگاه‌ها در طول یک ماه به چند بار تعمیر نیاز دارند. حال از‌ آن‌جایی که کشور تحریم‌ است برخی از قطعات برای تعمیر وجود ندارد و این روند ادامه دارد و در نهایت منجر به نارضایتی مردم و جایگاه‌داران می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار