کرمانی امام جمعه بردسیر:
استحاله فرهنگی در عصر امروز خطری جدی و بزرگ برای نظام است/مبلغان شبهات نسل جوان را تبیین و روشنگری نمایند

امام جمعه بردسیر استحاله فرهنگی در عصر امروز را، خطری جدی و بزرگ برای نظام عنوان کرد و افزود: کشف حجاب امروز به مراتب سخت تر از دوران جنگ تحمیلی است.
کرمانی امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی شهر بردسیر ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ گفت: اهداف قیام نهضت سیدالشهداء، شامل درس هایی در حوزه های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و … می باشد که متعلق به همه آزادی خواهان جهان است.

 

وی از استحاله فرهنگی، به عنوان یکی از مباحث مربوط به قیام عاشورا نام برد و گفت: انقلاب ما برگرفته از انقلاب سیدالشهدا است و دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی، همیشه در تلاش برای گرفتن اعتقادات، ارزش های دینی و باورهای اخلاقی در جامعه و تغییر ماهیت انقلاب و نظام بوده اند.

 

خطیب جمعه بردسیر ادامه داد: حضرت محمد(ص) حکومتی را بر پایه تمامی ارزش های اخلاقی ایجاد کرد، اما متاسفانه تنها چند سال بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، از آن حکومت تنها نام اسلام باقی ماند و باطن آن تغییر کرد و حکومت ولایی تبدیل به حکومت سلطنتی شد.

 

امام جمعه بردسیر استحاله فرهنگی در عصر امروز را، خطری جدی و بزرگ برای نظام عنوان کرد و افزود: کشف حجاب امروز به مراتب سخت تر از دوران جنگ تحمیلی است.

 

وی با اشاره به ۵ مرداد ماه، ضمن گرامی داشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه، گفت: اقامه فریضه نماز جمعه به دستور امام خمینی(ره) بعد از تشکیل انقلاب اسلامی، از ابتکارات اسلام و افتخارات حضرت امام و نظام اسلامی است و تشکیل آیین وحدت بخش مردمی و انقلابی نماز جمعه، همواره سدی در مقابل توطئه های دشمنان و مخالفان نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

 

حجت الاسلام کرمانی با توجه به تقارن روز جمعه و روز عاشورا، از همه هیئات مذهبی دعوت کرد در نماز جمعه هفته آینده که مزین به نماز جمعه عاشورایی شده است، شرکت نمایند و فریضه نماز ظهر عاشورا را همراه با نماز جمعه اقامه نمایند.

 

وی باتوجه به نامگذاری هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، هدف از نهضت قیام سیدالشهداء را امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح گرایی خواند و با بیان روایتی از امام محمدباقر(ع) گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فریضه بزرگ الهی می باشد که راه انبیاء و صالحین بوده و بواسطه این فریضه، فرایض دیگر برپا می شوند و در پرتو آن همه کارها رو به راه می گردد.

 

خطیب جمعه بردسیر گفت: مسئله کشف حجاب در هیئات مذهبی، بواسطه جنگ نرم دشمنان طراحی شده است اما، خواسته ما از بانوان گرامی این است که به حرمت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)، در ایام ماه عزاداری سیدالشهداء ادب و احترام را رعایت کنند و در این ایام، به احترام سالار شهیدان، حجاب خود را حفظ نمایند.

 

وی هم چنین از مسئولین هیئات درخواست کرد که درمراسمات عزاداری در جوار معنویات، موضوعات اخلاقی و روز جامعه نیز توسط مبلغان تبیین و روشنگری شود تا شبهات نسل جوان برطرف و همراه با شور حسینی، شعور حسینی نیز برپا باشد.

 

امام جمعه بردسیر با اشاره به اتفاقات چندروز گذشته در هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن، ضمن محکوم کردم این اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی، اقدام کنندگان به این امر را افرادی بی هویت و بی اعتبار خواند و هدف نهایی دشمنان از این عمل قبیح را، ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان الهی بیان کرد. 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار