رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه در کرمان :
اقدامات حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه بخش زیادی از هزینه‌ها را کاهش داده است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه اقدامات حوزه فناوری اطلاعات بخش زیادی از هزینه‌ها را کاهش داده، گفت: موضوع امنیت باید جدی گرفته شود و تهدیدات سایبری شوخی بردار نیست.
قوه قضائیه

به گزارش سپهر بردسیر، محمد کاظمی‌فرد در نشست با کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمان، اظهار داشت: اقدامات حوزه فناوری اطلاعات از جمله ابلاغ الکترونیک، اعزام و بدرقه الکترونیک و غیره بسیاری از مشکلات را برطرف و بخش بالایی از هزینه‌ها را کاهش داده است.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع فناوری‌های نوین به عنوان یک راه حل برای رفع مشکلات موجود مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: ضمن بررسی مشکلات موجود در سامانه‌های مختلف، اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام شده است.

 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه با بهره‌گیری از سامانه‌های موجود دسترسی قضات به اطلاعات افراد را تسهیل کرده است، گفت: کارهای بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه انجام شده و هیچ یک از این اقدامات هزینه مضاعفی برای این قوه به دنبال نداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات راه زیادی را طی کردیم و البته راه زیادی را نیز در پیش داریم، افزود: ماموریت‌های بزرگی در قوه قضائیه تعریف شده است و برخی اتفاقاتی که در قوه قضائیه در حوزه فناوری اطلاعات انجام می‌شود، بی‌بدیل است.

 

کاظمی‌فرد با اشاره به اینکه چالش‌های تمامی سامانه‌ها بررسی شده و در دست برطرف شدن است، بیان کرد: توجه به آمار باید مورد تاکید قرار گرفته و آمار باید محور برنامه‌ریزی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه پرونده تمام الکترونیک هزینه‌های بسیار زیادی را برطرف می‌کند و باید از ظرفیت‌های این حوزه به خوبی استفاده شود، گفت: موضوع امنیت باید جدی گرفته شود؛ تهدیدات سایبری شوخی بردار نیست و حتی یک سیستم آلوده می‌تواند کل شبکه را از بین ببرد.

 

70 سامانه قضایی در اختیار مردم قرار دارد

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست به نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه به مسئله فناوری اطلاعات در این قوه اشاره کرد و اظهار داشت: قوه قضائیه در حال حاضر از روش‌های نوین به بهترین وجه استفاده می‌کند و امروز بیش از 70 سامانه در قوه قضائیه در اختیار مردم است.

 

وی از زحمات و خدمات فعالان معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان تقدیر کرد و افزود: دست‌اندرکاران این حوزه در اجرای سیاست‌های قوه قضائیه در زمینه فناوری اطلاعات تلاش فراوانی داشتند.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به اینکه اصل استفاده از فناوری اطلاعات در سند تحول قضایی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: امروز کل دنیا به مساله فناوری اطلاعات روی آورده و خوشحال هستیم که دستگاه قضایی به عنوان قوه‌ای پیشگام در این حوزه ورود کرده است.

 

وی گفت: ابلاغ سنتی با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده است و توسعه ابلاغ الکترونیک بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کرده و تحول بسیار بزرگی در این حوزه حاصل شده است.

 

حمیدی با بیان اینکه امروز همراهی بدنه قوه قضائیه برای اجرای برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد و باید آموزش‌های این حوزه افزایش پیدا کند، ادامه داد: یکی از مشکلات موجود، شلوغی کار است و این موضوع، فرصت تمرکز بر پرونده‌ها را کاهش می‌دهد و کمبود کادر قضایی و اداری این مشکلات را بیشتر می‌کند.

 

بالغ بر 44 هزار پرونده بدون کاغذ در استان کرمان تشکیل شده است

مهدی بخشی دادستان مرکز استان و سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه 44 هزار و 533 پرونده بدون کاغذ در استان کرمان تشکیل شده، اظهار داشت: این تعداد 10 درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در قوه قضائیه به منظور توسعه بهره‌گیری از  فناوری اطلاعات، گفت: عزم جهادی در قوه قضائیه برای بهره‌گیری از فناوری اطلاعات وجود داشته است و به منظور بهره‌گیری بهتر از سامانه‌های تعریف شده، لازم است که این سامانه‌ها بر اساس سند تحول قضایی اولویت‌بندی شده و مرحله به مرحله اجرایی شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، با اشاره به اینکه تفویض اختیارات به استان‌ها به منظور تسریع در امور به منظور همگامی بهتر با تحول قضایی ضروری است، تاکید کرد: این امر از حجم کار بالای مرکز را نیز کاهش خواهد داد.

 

وی به روند ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان کرمان از سال 93 تاکنون اشاره و بیان کرد: بر مبنای برنامه‌ریزی انجام شده، تلاش شد که روند ورودی پرونده‌ها با شیب ملایمی انجام شود.

 

بخشی با اشاره به اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها از 125 روز در سال 93  به 81 روز در حال حاضر رسیده است، بیان کرد: ابلاغ الکترونیک در استان کرمان از 28 درصد در سال 95 به 93 درصد در سال جاری رسیده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 43 مجتمع قضایی دارای ویدئو کنفرانس در استان کرمان وجود دارد، گفت: در هشت ماهه امسال، هفت هزار و 916 جلسه دادرسی الکترونیک با زندان برگزار شده است.

 

سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، همچنین به فعالیت 59 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها تعداد این دفاتر باید افزایش پیدا کند.

 

وی بر توسعه نیروی انسانی در حوزه آمار و فناوری اطلاعات نیز تاکید کرد و ادامه داد: جا دارد که از نخبگان این حوزه برای پیشبرد اهداف قوه قضائیه بهره گیری بیشتری شود.

 

کرمان از استان های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است

معاون زیرساخت مرکز آمار و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به اینکه استان کرمان از استان‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، اظهار داشت: این استان در حوزه‌های مختلف ابلاغ الکترونیک، اعزام و بدرقه الکترونیک و غیره اقدامات خوبی را به انجام رسانده است.

 

سلیمی با اشاره به اینکه بالای 90 درصد ابلاغ‌های قضایی در کشور به صورت الکترونیک انجام می‌شود، گفت: موفقیت‌های قوه قضائیه در حوزه فناوری اطلاعات حاصل تلاش‌های همکاران در این حوزه است.

 

وی به حل مشکلات موجود با مخابرات نیز اشاره کرد و گفت: در تامین امکانات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های مدنظر از جمله در آرشیو الکترونیک از ظرفیت‌های داخلی استفاده شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار