با حضور ۹۹ قاری بین‌المللی در تهران؛ چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد

سپهرآنلاین،به نقل از  گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور ۹۹ قاری راه‌یافته به این دوره از مسابقات از ۴۴ کشور جهان با میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه عصر پنجشنبه – ۲۶ بهمن – در تهران آغاز به کار کرد.

در این دور از مسابقات قاریانی از کشورهای مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، پاکستان، انگلیس، نیوزلند، لیبی، افغانستان، بنگلادش، نیجر، عمان، تانزانیا، برونئی، تایلند، بوروندی، اتیوپی، تونس، نیجریه، سومالی، اوگاندا، مورتانی، تاجیکستان، گامبیا و کومور و ایران در چهار بخش با هم رقابت می کنند.

این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می شود و درحدود ۴۰ شبکه تلویزیونی اخبار این دوره از مسابقات را پوشش می‌دهند.

همزمان با این دوره از مسابقات، هشتمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی نیز آغاز می شود و تا دوم اسفند ادامه خواهد داشت

شعار این دوره از مسابقات «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» است و قرار است ضمن بزرگداشت شهدای حوزه مقاومت به خصوص شهدای غزه، نمایندگانی از کشور فلسطین و غزه حضور پیدا کنند.

 سالن اجلاس سران ، محل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم

در این مراسم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاطت از محیط زیست و جمعی از قاریان و حافظان برجسته و پیشکسوت داخلی و خارجی قرآن کریم، مسئولان حوزه قرآن و معارف و مساجد کشور، شماری از مسئولان کشوری و لشکری، اساتید حوزه و دانشگاه، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه حضور دارند.

در حاشیه برگزاری این مسابقات، نمایشگاه و غرفه های فرهنگی آموزشی، مشاوره خانواده به ویژه برای کودکان و اتاق کودک برای مادران برپاست.

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» و با حضور ۹۹ قاری بین المللی از ۴۴ کشور جهان از پنجشنبه ۲۶ بهمن تا دوم اسفند در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار