متکی تشریح کرد؛
برنامه‌های شورای وحدت برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم

منوچهر متکی رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب گفت: ما بر اساس دستورالعمل انتخابات نمایندگان را برعهده شورای وحدت استان‌ها گذاشتیم و مواردی اگر به اشکالی برخورد، تهران به عنوان همراهی و همکاری می‌تواند موضوع را در دستورکار خودش قرار دهد.
منوچهر متکی

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: نشست سراسری روسای شورای وحدت کشور با حضور منوچهر متکی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، محمدرضا باهنر و جمعی از اعضای ارشد شورای وحدت سراسر کشور برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، منوچهر متکی، رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت با تشکر از روسای استانی این شورا که از مناطق مختلف کشور به تهران آمده‌اند گفت: هدف از این نشست غیر از شناسایی و آشنایی افراد با یک دیگر، گفت و شنود از نزدیک بود.

 

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری شورای وحدت گفت: حدود سه سال پیش با توجه به شرایط، این شورا شکل گرفت تا هر کجایی که انقلاب نیازمند است و نیاز به نیرو دارد، حضور داشته باشد.

 

 رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت با بیان اینکه شکل‌گیری شورای وحدت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 1400 بود، خاطرنشان کرد: شورای وحدت همه تلاش خودش را متمرکز بر انتخابات کرد و در کنار جامعه روحانیت مبازر کشور در مشورت‌خواهی شکل گرفت و به عنوان بازوی جامعه روحانیت آقای رئیسی کار کردیم.

 

متکی در ادامه تصریح کرد: شورای وحدت بعد از انتخابات یک هدف بزرگ تعیین کرد و آن، حفظ سیاست‌های خود برای اهداف انقلاب بود. شان جامعه روحانیت مبارز بالاتر این بود. مجموعه‌ای از رفت و برگشت‌ها برگزار شد و در نهایت، چهار محور هدایت، حمایت، نظارت و داوری بین شورای وحدت و جامعه روحانیت مبارز شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه هر مجموعه ولایی و ارزشی می‌تواند این نسبت را با جامعه روحانیت مبارز داشته باشند، گفت: کار مهم که در سال جاری داریم، انتخابات است. مقام معظم رهبری با یک نگاه راهبردی، به انتخابات نگاه جدیدی انداختند. ایشان  معمولا مهر و آبان وارد بحث‌های انتخاباتی می‌شدند اما امسال از ابتدای سال وارد شدند که این گویایی آن است که برای‌ انتخابات و به صورت مشخص، انتخابات مجلس و  برای خبرگان رهبری کسانی  طمع و برایش طراحی کردند.

 

رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت افزود: ما بر اساس دستورالعمل انتخابات نمایندگان را برعهده شورای وحدت استان‌ها گذاشتیم و مواردی اگر به اشکالی برخورد، تهران به عنوان همراهی و همکاری می‌تواند موضوع را در دستورکار خودش قرار دهد.

 

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: شرایط کشور خطیر است و از جهات مختلف نیازمند دقت، مراقبت، پشتکار و برنامه‌ریزی هستیم. ما باید از این مرحله فضای امیدبخشی را برای جامعه ایجاد کنیم.

 

 وی ادامه داد: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند آنچه که باید نقطه قوت برای مدیریت سیاسی و اجتماعی در جامعه دینی باشد، پربا داشتن عدل است. هیچ چیزی نمی‌تواند چشم روشنی و پاداش باشد، جز ایجاد عدالت و ما باید به بیانات حضرت علی (ع) در مسائل حکمرانی مان توجه کنیم.

 

وی افزود: ما باید به بیانات نهج ابلاغه که مربوط به دوران خلافت و امامت امام علی علیه السلام است  توجه کنیم که می‌شود گفت؛ عمده مطالب نهج ابلاغه در رابطه مسائل نظام اسلامی است و می‌توان به زبان امروزی به این کتاب بگوییم کتاب نظام حکمرانی.

 

رئیس شورای وحدت سراسر کشور با اشاره به اهمیت موضوع انسجام ملی برای کشور اظهار داشت: انسجام ملی باید مورد توجه حکمرانان در صحنه اجتماعی باشد و یک از ابزار رسیدن به این انسجام ملی مودت و رابطه قلبی و دو طرفه حاکمان و مردم است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند ما به اقتدار ملی نیاز داریم و بعد هم فرمودند اقتدار ملی از طریق انسجام ملی شکل می‌گیرد که مثال هم زدند و فرموند بهترین نماد انتخابات است و ما با مشارکت بالا در انتخابات به انسجام ملی می‌رسیم.

 

پورمحمدی اضافه کرد: حضرت آقا در ابتدای سال فرمودند نیاز به تحول داریم و تحول هم یعنی تغییر وضع و حال است، ایشان خطاب به شورای انقلاب فرهنگی فرمودند ما نیاز به یک بازیابی داریم که کلیدواژه‌ها کمک می‌کند مسیر درست انتخاب کنیم.

 

وی با اشاره به مشکلات و وضعیت کنونی کشور خاطرنشان کرد: بلاتردید ما امروز دارای مشکلاتی هستیم. نظام اداری و اقتصادی ما دارای مشکلاتی است و مردم بزرگواری کرده و صبوری می‌کنند که این باید مدنظر ما در تصمیم گیری ها باشد و نیازهای مردم را باید مرتفع کنیم.

 

وی افزود: حضرت آقا فرموند تحول در حال و وضع که نیاز به جراحی دارد که با شکل‌گیری مجلس دانشمند و انقلابی اتفاق می‌افتد و ما با مجلس انقلابی به تحول در کشور خواهیم رسید.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار