بیستمین سالگرد واقعه شهدای غدیر؛
به یاد شهدای غدیر شهرستان بردسیر

بیستمین سالگرد واقعه شهدای غدیر استان کرمان در محل یادمان این شهدا واقع در ارتفاعات سیرچ شهرستان کرمان گرامی داشته شد.
شه
به گزارش آسمان بردسیر، یک فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۱ از تهران وارد فرودگاه زاهدان شد؛ بار هواپیما تخلیه و برای انتقال نیروهای لشکر ۴۱ ثارالله به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم به کرمان آماده می شود.

 

هواپیما با ۲۷۶ مسافر به مقصد فرودگاه کرمان به پرواز در می آید اما ساعتی بعد و در نزدیکی کوه های روستای سیرچ دچار سانحه می شود؛ ارتباط هواپیما با برج مراقبت فرودگاه کرمان قطع شده بود و تا بامداد روز بعد خبری از این پرواز و مسافرانش نبود.

 

صبح روز اول اسفند با پیدا شدن قطعات هواپیما و بقایای شهدا، سقوط و شهادت پرسنل فداکار لشکر ۴۱ ثارالله کرمان محرز شد و استان کرمان و کشور را در اندوهی غمبار فرو برد.

 

در این پرواز تعدادی از پاسداران اهل شهرستان بردسیر منجمله شهدای بزرگوار خلبان حسین ملک قاسمی، رضا معین الدینی و علی خسروی نیز حضور داشتند.

شهدای غدیر بردسیر

 

به همین مناسبت امروز ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ جمعی از پاسداران سپاه ثارالله استان کرمان و تعدادی از شهدای غدیر با حضور در محل یادمان شهدا در کوه های سیرچ یاد این شهدان گرانقدر را گرامی داشتند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه این آیین به خبرنگاران این گرامیداشت را درواقع تجدید میثاقی با شهدای غدیر دانست.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار