رئیس کل دادگستری استان کرمان:
تاکنون 1862 زندانی مشمول عفو رهبری در کرمان آزاد شدند/با هرگونه گران‌فروشی باید برخورد قاطع شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۶۹۸ نفر در استان شامل عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که از این تعداد هزار و ۸۶۲ نفر از زندان‌ها آزاد شدند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست اعضای شورای قضایی و گردهمایی روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان کرمان با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم توفیق درک و ظهور امام زمان (عج) را به ما بدهد و مشمول دعای آن حضرت قرار بگیریم.

 

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز 1402 قرار داریم و جا دارد از زحمات مجموعه کارکنان دادگستری استان برای پیشبرد سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در استان کرمان تشکر کنم، گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت عظیم برای توجه به مسائل معنوی و ارتقای باورهای دینی و اعتقادی جامعه است و بر یک مسلمان واجب است که احکام الهی را آنچنان که در قرآن و روایات تاکید شده به جا آورد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ما در یک نظام ولایی و دینی زندگی می‌کنیم و بی‌توجهی به مسائل فرهنگی اجتماعی در زندگی ما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت، افزود: هر چه که ارتباط خود را با خداوند قوی‌تر کنیم قطعاً در زندگی فردی و اجتماعی خود موفق‌تر خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه کارهای روزمره نباید ما را از یاد خدا و درک ماه رمضان و سحرخیزی و استغفار در پیشگاه خداوند غافل کند، ادامه داد: جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود.

 

  بیشتر بخوانید: ۳۵۰۰ زندانی‌ استان کرمان مشمول عفو شدند

 

حمیدی با اشاره به اینکه این جشن‌ها یک فرصت است تا به همت ستاد دیه و کمک خیران خانواده‌هایی از این مشکل رهایی پیدا کنند، بیان کرد: بسیاری از زندانیان به جهت بدهی مالی در زندان هستند که امیدواریم به همت مردم مانند سال‌های گذشته این جشن‌ها باشکوه برگزار شود و در این امر خیر با هم مسابقه بدهند.

 

وی با بیان اینکه در بعضی شهرستان‌های استان خیران بزرگی وجود دارد، افزود: انتظار می‌رود از این خیران دعوت شده و نسبت به این کار مهم خیرخواهانه و اثرات آن در جامعه آگاه‌سازی شوند.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به عفو هوشمندانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب، گفت: این اقدام مقام معظم رهبری باعث شد تعداد زیادی از افراد نادم از زندان‌ها آزاد شوند و در کشور حدود 80 هزار نفر مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه این عفو برای اولین بار در کشور شامل متهمین شد و نگاه مقام معظم رهبری بسیار رأفت آمیز و پدرانه بود، ادامه داد: در سطح استان کرمان کار بزرگ شبانه روزی در مورد این عفو، اعمال شد.

 

حمیدی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما در روز اول حدود سه هزار و 500 نفر مشمول این عفو رهبری بود و تاکنون 3 هزار و 698 نفر در استان کرمان شامل عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند، بیان کرد: از این تعداد تاکنون هزار و 862 نفر از زندان‌های استان کرمان آزاد شده و مابقی تقلیل مجازات گرفتند.

 

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال نظارت بر بازار مورد تاکید جدی است و ادارات مربوطه مانند صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی بر بازار نظارت کنند، گفت: گرانی وجود دارد اما سوءاستفاده در این ایام اصلاً قابل توجیه نیست و با هرگونه گران‌فروشی باید برخورد قاطع شود.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی نباید باعث نارضایتی مردم شود، تاکید کرد: حتماً خدمت به مردم با کشیک نوروزی در دستور کار تمام دادگستری‌های سراسر استان قرار بگیرد.

 

وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: محیط زیست اطراف ما نیاز به مراقبت دارد و نیاز است با همکاری نهادهای دولتی از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در جامعه جلوگیری کرد.

 

حمیدی با بیان اینکه اگر امروز با متصرفان برخورد قضایی نشود در آینده مشکلات بیشتر اجتماعی خواهیم داشت که گریبان‌گیر آحاد جامعه می‌شود، گفت: از تمام اختیارات قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی و حفظ منابع طبیعی در استان استفاده شود و اجازه ندهیم عده‌ای سودجو با تغییر کاربری‌ها برای مردم مشکل آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار