بلاخره تائین شد؛
حداقل حقوق کارگران در سال آینده 35.3 درصد

حداقل دریافتی کارگران با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دولت در ۳۲۹ مین نشست شورای عالی کار به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

 به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت: حداقل دریافتی کارگران با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دولت در ۳۲۹ مین نشست شورای عالی کار به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

 

این خبری است که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از یک جلسه ۹ ساعته در جمع خبرنگاران اعلام کرد.وزیر کار گفت: حق اولاد از 537 هزار تومان به 716 هزار و 600 تومان افزایش یافت.برای سال آینده بن خوار و بار از 1.1 میلیون تومان به 1.4 میلیون تومان، حق مسکن بدون تغییر 900 هزار تومان و حق تاهل 500 هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

 

حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند از 8 میلیون و 509 هزار تومان امسال به 11 میلیون 609 هزار تومان افزایش یافت. وزیر کار اظهار داشت: بازنشستگان نهادهای عمومی و صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری مشمول قانون حداکثر حقوق و مزایا خواهند بود. مرتضوی به گزارش مرکز آمار اشاره کرد و گفت که نرخ بیکاری زمستان امسال با وجود افزایش 3 دهم درصدی نرخ مشارکت، با کاهش 1.1 درصدی همراه شد، نرخ بیکاری نیز به 8.6 درصد رسید.

 

وزیر کار در مورد افزایش خالص اشتغال گفت: 757 هزار اشتغال خالص بود که منهای بازنشستگان و افراد اضافه‌شده به مقرری بیمه بیکاری بوده است. مرتضوی در مورد سخنان خود مبنی بر شیوه تعیین مزد کارگان در سال آینده، گفت: قانون کار نواقصی در ماده 41 دارد که نیاز به اصلاح دارد، نباید حداقل حقوق کارمندان و کارمندان یکی در مجلس و یکی در شورای عالی کار تعیین شود، بنابراین در لایحه‌ای که اول به دولت تقدیم می‌کنیم و بعد از تصویب، به مجلس ارائه خواهد شد،‌ ‌حداقل مزد کارگران همزمان با حداقل مزد کارمندان در لایحه بودجه مشخص می‌شود.

 

تا تعیین حداقل مزد کارگران از وضعیت زمان‌بر شورای عالی کار نجات پیدا کند و شورای عالی کار به اولویت‌های مهمتر مسایل کارگری بپردازد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر نمایندگان برخی تشکل‌های کارگری رسمی در شورای عالی کار حضور ندارند و تلاش می‌کنیم از هر تشکل یک نماینده در شورای عالی کار حضور داشته باشد. مرتضوی در مورد بیکاری فارغ التحصیلان گفت: این نرخ با کاهش 1.2 درصدی به 11.6 درصد رسید. نرخ بیکاری در 20 استان کاهشی بود و در 20 استان هم نرخ بیکاری تک رقمی بوده است.
 
 
دولت در سبد معیشت و کمک‌های جانبی هم از کارگران حمایت می‌کند در ادامه جلسه، علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزیر کار نیز گفت: با این تصمیم دریافتی یک کارگر با خانوار 3.3 نفری از 8 میلیون و 208 هزار به 11 میلیون و 107 هزار و 787 تومان رسید؛ حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند، از 8 میلیون و 491 هزار تومان به 10 میلیون و 892 هزار تومان رسید؛ البته دولت در سبد معیشت و کمک‌های جانبی هم از کارگران حمایت می‌کند.
 
 
‌رعیتی‌فرد در مورد حضور نمایندگان کارگری در شورای عالی کار بیان داشت: این شورا با دو‌سوم اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات آن رسمیت پیدا می‌کند. به گفته وی،‌ حداقل مزد کارگران سال آینده نسبت به رشد امسال با 8 واحد درصد افزایش همراه شد و به 35.3 درصد رسید. رعیتی‌فرد درباره حقوق سایر سطوح مزدی گفت: برای سایر سطوح غیر حداقلی 22 درصد به‌علاوه 690 هزار و 78 تومان و 9 ریال افزایش خواهد یافت؛ حداقل مزد روزانه کارگران سال آینده 2 میلیون و 388 هزار و 828 ریال خواهد بود،‌ حق اولاد از 537 هزار تومان به 716 هزار و 600 تومان رسید و حق پایه سنوات کارگری ثابت باقی ماند.
 
 
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار