بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی به‌کار خود پایان داد؛
رزا رودینی شاعر بردسیری در بخش آثار شایسته جشنواره شعر رضوی تجلیل شد

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی در کرمان با تجلیل از برگزیدگان این دوره از جشنواره به‌کار خود پایان داد.
رزا رودینی

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی شامگاه شنبه با شعرخوانی تعدادی از بگزیدگان برگزار و در این آیین از آثار منتخب و شاعران برگزیده در دو بخش شایسته تقدیر و برگزیده تجلیل شد.

 

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد امام رضا علیه السلام در این آیین با بیان اینکه کرمان بیش از 28 سال این جشنواره و جریان شعر در کشور راهبری می‌کند، اظهار داشت: امیدوار هستیم که این جشنواره به توسعه فرهنگ رضوی بینجامد.

 

وی با بیان اینکه رسالت دستگاه‌های فرهنگی نظام تبیین جریان مجاهدت مجاهدان اسلام از صدر اسلام تاکنون است، گفت: این رسالت باید به محکم شدن اراده مردم در هماوردی تمدن انقلاب با جبهه کفر بینجامد.

 

مدیرعامل بنیاد امام رضا علیه السلام با اشاره به اینکه بنیاد امام رضا (ع) در ماموریت جهاد تببین گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت با محوریت امام هشتم را تعریف کرده است، افزود: دفتر شعر و ادبیات رضوی را در این بنیاد پایه‌گذاری کردیم تا در زمینه شعر کودک و نوجوان، تولید رمان، شعر عربی، آذری و غیره فعالیت کند.

 

وی با بیان اینکه 20 سال امامت ثامن الحجج (ع) زوایای مختلفی برای تبیین دارند که متاسفانه پنج سال آن تبیین شده است، گفت: به سیره سیاسی، مبارزاتی، علمی، تربیتی و دیگر جنبه‌ها کمتر پرداخته شده است.

 

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه بیست و هشتمین جشنواره شعر فارسی رضوی به منظور ابراز ارادت به استان امام رضا علیه السلام در سال‌های متمادی در کرمان برگزار شده، اظهار داشت: قدمت این جشنواره در کرمان از قدمت جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بیشتر است.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در طول سال‌های برگزاری رویش‌های زیادی داشته است، گفت: این دوره تلاش کردیم تا نواقصی را که اگر در برگزاری جشنواره‌های قبل وجود داشته را برطرف کنیم.

 

مدیرکل ارشاد استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از هزار و 100 اثر به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی رسیده، افزود: از این تعداد بیش از 100 اثر آن از شاعران فارسی زبان دیگر کشورها است.

 

در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی آثار منتخب در دو بخش شایسته تقدیر و برگزیده تجلیل شد‌ که در بخش آثار شایسته تقدیر قاسم بای از گلستان، طاهره سادات ملکی از قم، زهرا رسولی از خراسان رضوی، رزا ردینی از کرمان، الهه بیات مختاری از خراسان رضوی و رضا رحیمی عنبران از خراسان رضوی تجلیل شدند.

 

همچنین از آرش پورعلیزاده از گیلان، ایوب پرندآور از فارس، علیرضا دهرویه از مازندران، معصومه سادات شاکری از خراسان رضوی و عباس همتی از قزوین به عنوان برگزیدگان جشنواره و در بخش ویژه جشنواره با عنوان “حاج قاسم؛ خادم الرضا علیه السلام” محسن کاویانی از قم تجلیل شد.

 

آثار بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی را حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، سیدابوطالب مظفری و حامد حسین‌خانی داوری کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار