قیمت امروزِ طلا و ارز در بازار؛
روزهای پایانی دست‌ و‌ پازدن‌‌ دلالان برای نرخ‌‌سازی دلار‌

در جریان معاملات امروز بازار ارز و طلا، ربع سکه با افت قیمت 350 هزار تومانی نسبت به دیروز، عرضه شد.‌
سکه و دلار

به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت:  نرخ دلار امروز و در لحظه تنظیم این گزارش، در بازار مبادله ارز و طلا، ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان ‌بود و همچنین دلار حواله در این سامانه نیز ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان نرخ گذاری شد.

 

دست‌و‌پازدن‌های دلالان برای نگه‌داشتن نرخ‌های کاذب دلار‌

بررسی خبرنگار فارس از بازار ارز میدان و خیابان فردوسی حاکی از آن است که با وجود کاهش بسزای تعداد دلالان مقابل صرافی‌ها، هنوز هستند دلالانی که‌ خرید و فروش ارز با نرخ‌های کاذب انجام می‌دهند و با نرخ‌سازی قصد مقاومت در برابر نرخ‌های بازار مبادله دارند.

 

صرافان مقابل صرافی‌‌ها، نرخ دلار را 50 هزار تومان اعلام می‌کنند و مدعی هستند با این نرخ خریداری هم می‌کنند اما زمانی که با پیشنهاد خرید ارز مواجه می‌شوند عقب می‌نشینند.

 

صرافی‌ها از نرخ‌های دیروز‌ عقب‌نشینی نکرده‌اند

نکته مهم‌تر در بررسی میدانی از بازار ارز فردوسی، مقاومت صرافی‌های در مقابل نرخ مرکز مبادله است، امروز صرافی‌ها فروش ارز ندارند و درون صرافی‌ها بسیار خلوت شده است زیرا طبق قانون، عرضه ارز از طریق مرکز مبادله و ثبت‌نام و در قالب مصارف 68 گانه انجام می‌شود.

 

با وجود نبود عرضه ارز به تقاضای غیر از مصارف 68 گانه،‌ صرافی‌ها کماکان امروز هم در تابلوهای خود نرخ‌ 45000 تومان را برای دلار درج کرده‌‌اند؛ یکی از مسوولان یکی از صرافی‌های بانکی در ‌پاسخ به سؤال مشتری که چرا نرخ بازار مبادله که نرخ رسمی ارز است را درج نمی‌کنید؟ مدعی شد که ما آن نرخ را قبول نداریم، این مسوول صرافی در پاسخ به این گفته که عدد درج شده شما در واقع نرخ‌سازی است و نرخ غیرواقعی است، گفت: ما همین نرخ را داریم و خاموش هم نمی‌کنیم.

 

یکی دیگر از صرافی‌های بانکی که درج نرخ ارز در تابلو نکرده بود هم در پاسخ به سوال مشتری درباره دلیل عدم درج نرخ، مدعی شد که فراموش کرده است نرخ رسمی کشف شده مرکز مبادله را درج کند؛ بقیه صرافی‌ها هم کم و بیش نرخ 45 هزار تومان را برای دلار درج‌ کرده بودند اما عرضه و فروش نداشتند.

 

افت قیمت 350 هزار تومانی ربع سکه

بنابراین گزارش امروز سکه امامی (طرح قدیم) در بازار ‌‌نسبت به روز قبل‌، با ۲۹۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد، سکه تمام بهار آزادی جدید نیز بدون تغییر قیمت، به نرخ ۲۷ میلیون و ۲۰ هزار تومان معامله شد.

 

نیم سکه در بازار امروز‌ با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد، ربع سکه نیز با افت ۳۵۰ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان عرضه شد، همچنین هر سکه گرمی بدون تغییر نسبت به روز قبل‌ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل‌، با افزایش ۶۸ هزار تومانی، دو میلیون و ۳۸۲ هزار تومان نرخ‌گذاری شد‌، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل‌ با ۳۸۸ هزار تومان افزایش قیمت، ۱۰ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان نرخ گذاری شد.

 

هر اونس طلای در بازار جهانی (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز با کاهش ۵ صدم درصدی نسبت به روز پیش‌، ۱۸۳۴ دلار معامله شد.

 

انتهای پیام/ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار