حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر:
شورای نگهبان ستون فقرات نظام اسلامی است/ هدف نهایی دشمنان، فروپاشی کانون گرم خانواده های ایرانی است

حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: شورای نگهبان ستون فقرات نظام اسلامی است و وظایف شورای نگهبان موانعی برای رسیدن دشمنان، به اهدافشان است.
کرمانی امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، فرا رسیدن ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت و در ادامه سلسله مباحث خانواده، افزود: در بحث ستایش و اهمیت خانواده در قرآن، آیات سوره دهر(انسان) نازل شده است که شان نزول این آیات، مربوط به فضیلت بزرگ خاندان رسالت و خانواده امیرالمومنین است و خداوند پاداش عمل بزرگ را برای این خاندان، نزول آیات سوره هل اتی قرار داده است.

 

وی ویژگی های خانواده حضرت علی(ع) از منظر قرآن را در وفای به عهد، ترس از قیامت، رسیدگی به نیازمندان و بستگان، اخلاص در عمل و خوف از خدا عنوان کرد و افزود: خانواده نهادی بی بدیل است که که قابل مقایسه با هیچ نهاد دیگری نمی باشد و هیچ بنایی نزد خداوند، محبوب تر از ازدواج و تشکیل خانواده نیست.

 

خطیب جمعه بردسیر اصلی ترین عامل فروپاشی خانواده را تقدس زدایی از خانواده بیان کرد و افزود: عصر جاهلیت مدرن امروز در غرب، عصر خانواده ستیز است و خطری که نسل بشر را تهدید می کند تقدس زدایی از نهاد مقدس خانواده است آن چیزی که، سران استکبار و استعمار با به رسمیت شناختن پدیده های نگبت بار و ضداخلاق، بدنبال آن می باشند.

 

حجت الاسلام کرمانی با اشاره به موضوع روز جامعه و قرار گرفتن در هفته عفاف و حجاب، هدف دشمنان از تبلیغ و ترویج کشف حجاب و بی حجابی را گسترش فساد جنسی و بی بندوباری اخلاقی عنوان کرد و تصریح کرد: در طول تاریخ هر وقت فساد جنسی در قومی ظهور پیدا کرده، باعث فروپاشی و هلاک آن قوم شده است و هدف نهایی دشمنان، فروپاشی کانون گرم خانواده های ایرانی و جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با تکریم روز خانواده و بازنشستگان، دوران سالمندی را یکی از قوانین اعظم الهی دانست و گفت: پیری و میانسالی به معنای کم ارزش شدن سن و سال نیست بلکه طبق روایت، کسانیکه به دلیل کهولت سن نمی توانند واجبات الهی را انجام بدهند، خداوند یک ملک را مامور می کند تا ثواب همان کارهایی نیکی که در دوران جوانی و شادابی انجام می داده است را، در دوران پیری نیز برای او بنویسند و اینگونه، خداوند بندگان مسن را تکریم خواهد نمود و برای آنان ارزش قائل شده است.

 

امام جمعه بردسیر با گرامی داشت و تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی، یکی از وظایف این نهادها را رسیدگی به امور بازنشستگان بیان کرد و گفت: در این سن و سال، نیاز به محبت و رسیدگی بیشتر احساس می شود، لذا خواسته ما از متولیان امر این است که، عنایت ویژه ای به بازنشستگان و از کارافتادگان داشته باشند.

 

حجت الاسلام کرمانی در اشاره به ۲۶ تیرماه و سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، شورای نگهبان را ستون فقرات نظام اسلامی و وظایف شورای نگهبان را موانعی برای رسیدن دشمنان، به اهدافشان بیان کرد و گفت: از وظایف اصلی شورای نگهبان این است که دین، انقلاب و نظام از مسیر اصلی خود خارج نشود.

 

خطیب جمعه بردسیر هدف دشمنان را منزوی کردن ایران در مراودات سیاسی و دیپلماتیک عنوان کرد و خاطر نشان کرد: سفر رییس جمهور به کشور آفریقا بر خلاف تصور عمومی، که کشور های آفریقا را فقیر می دانند، می تواند فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت ها، پتانسیل ها، معادن مختلف و ثروت های نهفته ای باشد که در کشورهای آفریقایی وجود دارد.

 

وی با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم، پیشاپیش این ایام ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) را تسلیت عرض کرد و گفت: حضرت آقا در دیدار با مبلغین به نکته خوبی اشاره کردند که در استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، در کنار معنویت، مباحث دیگری از جمله مباحث اخلاقی، معرفت افزایی و موضوعات سیاسی و روز هم تبیین و بیان شود و جلسات برگزارشده در هیئت ها، آمیخته با شور و شعور حسینی باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار