معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
شیوع غیرطبیعی «شپش سر» در مدارس و کودکستانهای کرمان نداریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در مدارس و مهدکودکهای استان کرمان شیوع غیرطبیعی ونگران کننده در زمینه شپش سر وجود ندارد.
مدرسه کرمان
به گزارش آسمان‌بردسیر، وحیدرضا برهانی نژاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به همکاری مناسب آموزش و پرورش استان کرمان با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بیماری‌هایی مثل شپش سر، گفت: در مدارسی که شیوع شپش اتفاق می‌افتد، اطلاعات لازم را از آموزش و پرورش دریافت کرده و به سرعت رسیدگی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در مدارس و مهدکودکهای استان کرمان شیوع غیرطبیعی ونگران کننده در زمینه شپش سر وجود ندارد، افزود: در موارد گزارش شده، ضمن رسیدگی مربیان بهداشت مدارس، شامپو مخصوص شپش سر را معرفی و درمان لازم را آغاز می‌کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارزیابی مدارس و بیماریابی را در فصول سرد سال از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانست و تصریح کرد: در فصول پاییز و زمستان تعداد مراجعین با شپش سر بالا می‌رود و به همین علت در این ایام، اقدامات پیشگیری و درمانی را دنبال می‌کنیم.

 

وی شیوع شپش در مدارس را بیشتر از سایر مکان‌ها ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان باید برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری، لباس‌های خود را در محل جداگانه نگهداری کنند.

 

برهانی نژاد انتقال شپش را بسیار سریع دانست و افزود: به دلیل آمیختگی افراد جامعه با هم، شپش به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و شیوع آن بسیار آسان است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر

آخرین اخبار