احتمال وقوع سیل در برخی مناطق؛
صدور هشدار قرمز توسط هواشناسی استان کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان برای روزهای سه شنبه و چهار شنبه هشدار سطح قرمز صادر کرد.
هشدار قرمز هواشناسی
به گزارش آسمان‌بردسیر، امین دریافر کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از بامداد روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد و با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق مذکور محتمل است.

 

وی درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: امروز ضمن افزایش ابر در برخی مناطق مرکزی و شمالی رگبار باران و در مناطق شرقی و جنوب شرقی وزش باد همراه با گردوخاک را خواهیم داشت.

 

دریافر افزود: از فردا شب (دوشنبه) تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی، شاهد تقویت ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات و ورزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان خواهیم بود.

 

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل گفت: پیرو هشدار نارنجی شماره ۲ و با توجه به تقویت و گسترش سامانه بارش‌، از بامداد روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلی‌متر در این مناطق به ویژه حومه شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوئیه، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، بم، نرماشیر و فهرج خواهد بود.

 

دریافر افزود: با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق مذکور محتمل است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار