اقدام خبرساز مامور آبفا فهرج برای قطع نشدن آب 70 خانوار؛
فداکاری تا گردن در آب + فیلم

 تصویری از تلاش مامور اتفاقات اداره آبفا فهرج در کرمان این روزها در حالی خبری شده است که برای حل مشکل ترکیدگی آب اهالی، تا گردن در آب رفته تا بتواند مشکل ۷۰ خانواده را رفع کند.
مامور فداکار
 

به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: این مامور اداره آب و فاضلاب شهرستان فهرج «حمید عبدالله دخت» نام دارد که به علت نداشتن تجهیزات تلاش می کند مشکل قطع آب را با رفتن داخل گودال پر از آب مرتفع سازد.

 

پس از انتشار این عکس ابتدا برخی افراد پرسش هایی را مطرح کردند که این چه شیوه حل مشکل ترکیدگی لوله است زیرا پیمانکاران آبفا قواعد خاصی برای تخلیه آب و فرآیندهای رفع ترکیدگی دارند اما آنطور که مدیران فهرج می گویند به علت خرابی بیل مکانیکی، شرایط شیر فلکه ها و تجهیزات آبفای این شهرستان، این فرد برای حل زودتر مشکل چاره ای جز این اقدام نمی‌بیند.

 

زمان رویداد عصر چهارشنبه بوده و آنطور که گفته می شود صرفنظر از مدیران شهرستان، قرار است از این مامور فداکار آبفا در تهران نیز با حضور مدیران عالی وزارت نیرو تجلیل شود.

 

عبدالله دخت نیروی بخش اتفاقات آب و فاضلاب شهرستان فهرج است که با وجود کمبود تجهیزات در این شهرستان محروم و دورافتاده استان کرمان، خود آستین همت را بالا زده تا در دمای نزدیک به صفر درجه زمستانی کویر مشکلی برای حدود ۶۰ تا ۷۰ خانوار پیش نیاید و آب این مایه حیات را در خشکسالی های کرمان حفظ کند و در حالی که این مامور تا گردن به زیر آب رفت، مشکل شکستگی لوله را رفع کرد.

 

جزییات ماجرا

رییس اداره آبفا فهرج در این زمینه توضیح داد: آقای عبدالله دخت از نیروهای خدوم و پرتلاش ماست که مشترکی تماس می گیرد و می گوید در بلوار ۲۲ بهمن فهرج لوله ای ترکیده و آب در حال هدر رفتن است بسرعت به محل حادثه می رود.

 

روح الله نارویی افزود: وی پس از حضور در منطقه هدر رفتن آب را در این موقعیت خشکسالی استان کرمان مشاهده می کند، ساعت چهار عصر روز چهارشنبه که هوای فهرج بسیار سرد بود، این فرد احساس مسئولیت می‌کند و با توجه به خرابی بیل مکانیکی، بتنهایی داخل گودال آب می رود.

 

وی اظهار داشت: لوله آب ترکیده و باعث ایجاد مشکل برای حدود ۶۰ تا ۷۰ خانوار شده بود که فقط از خودگذشتگی این فرد در آن سرما بود که مشکل را رفع کرد.

 

رییس اداره آبفا فهرج گفت: این نیروی آبفا شهرستان فهرج با ازخود گذشتگی لباس خود را بیرون می آورد، وارد گودال آب می شود و با وصل یک رابط این لوله ترکیده را تعمیر می کند؛ این لطف و بزرگواری این فرد را نشان می‌دهد و ما همیشه مدیون چنین نیروهای خودمی هستیم.

 

وی یادآور شد: مسئولان و مدیرعامل آبفا کرمان، امام جمعه، فرماندار و مسئول سپاه شهرستان فهرج پس از اطلاع از این مشکل مراتب قدردانی خود از این نیرو را به عمل آوردند و به او دلگرمی دادند.

 

کمبود تجهیزات در فهرج

نارویی عنوان کرد: شهرستان فهرج فاصله ۱۲۰ کیلومتری از ابتدا تا انتهای آن و وسعت بالایی دارد اما قبلا مورد توجه قرار نگرفته و امکاناتی ندارد.

 

وی ادامه داد: خواهشمندیم مسئولان وزارت نیرو امکانات بیشتری به ما بدهند و حداقل نیاز به بیل مکانیکی شهرستان را تامین کنند.

 

نارویی گفت: امیدواریم که کمبود نیرو و امکانات در شهرستان فهرج با سرعت بیشتری جبران شود تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

 

حمایت های دولت سیزدهم در روزگار سخت فهرج

رییس اداره آبفا فهرج گفت: روزگار سختی در گذشته داشتیم که با توجه ویژه رییس جمهور در راستای برنامه محرومیت زدایی، پروژه تعویض شبکه ها و ساخت مخازن در فهرج اجرا شده که اگر این کار انجام نمی گرفت، اکنون تنش آبی خیلی سختی داشتیم.

 

وی افزود: از این لحاظ از رییس جمهور، استاندار کرمان و سایر مسئولان متولی قدردانی می شود که در این وضعیت به فریاد ما رسیدند.

 

تجلیل‌ها از نیروی فداکار آبفا فهرج

فرماندار شهرستان فهرج نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: پریشب که این موضوع را متوجه شدم، هماهنگی لازم برای تجلیل از این فرد از طریق فرمانداری، وزارت نیرو و اداره کل آبفا استان کرمان انجام شد.

 

حسین سعیدنیا ادامه داد: وزیر نیرو که دیروز عصر در سفر رییس جمهوری در یزد بود، اعلام کرد که از این نیروی شهرستان فهرج برای روز یکشنبه در تهران دعوت به عمل می آورد لذا برنامه ریزی لازم را انجام دادیم تا ایشان به اتفاق رییس آبفا روز یکشنبه به پایتخت بروند.

 

وی تصریح کرد: مجموعه فرمانداری و مسئولان شهرستان فهرج نیز امروز عصر در منزل این فرد حضور یافتند و از او تجلیل کردند.

 

اقدامات دولت در شبکه داخلی آب فهرج

سعیدنیا گفت: اقدامات خوبی در حوزه شبکه داخلی آب شهرستان فهرج انجام شده؛ امسال هفت روستا را آبرسانی کردیم و تنش آبی ۶ روستا رفع شد.

 

وی ابراز داشت: طی همکاری آبفا و سپاه ثارالله استان کرمان در قالب طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی امام حسن مجتبی(ع) بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طی سه سال برای آب و فاضلاب شهرستان هزینه خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان فهرج ادامه داد: ۱۱۲کیلومتر خط انتقال و شبکه، سه حلقه چاه و ۹ مخزن در قالب این طرح اجرا خواهد شد که اکنون ۲ حلقه چاه حفر و کار ساخت سه مخزن آغاز شده است.

 

وی افزود: اجرای این طرح اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی برای شبکه این شهرستان اعتبار گذاشتیم اما وسعت منطقه و شبکه داخلی زیاد است و شبکه برخی مناطق چندین سال قبل آغاز شده و نیاز است که تعویض شود.

 

سعید نیا بیان کرد: شهر فهرج شیر فلکه کافی برای شبکه آبرسانی ندارد لذا اگر بسته شود، آب برخی مکان ها قطع خواهد شد و کمبود شیرفلکه در سطح شهرستان وجود دارد.

 

وی گفت: اگر شیرفلکه به قدر کافی بود می توانستیم با بستن شیر همان منطقه، عملیات تعمیر را انجام دهیم.

 

به گزارش ایرنا گرچه اقدام انسان‌دوستانه این نیروی بخش اتفاقات آبفای فهرج، توجه ها را به از خودگذشتگی‌های مردم این سرزمین جلب کرده اما این حادثه همچنین سبب شد مشکل محرومیت این شهرستان نمایان تر از گذشته شود و جا دارد که مسئولان ضمن توجه به این فرد فداکار، نیم نگاهی نیز به کمبودهای این شهرستان شرقی استان کرمان و سایر مناطق محروم استان داشته باشند، تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار