مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:
دولت سیزدهم رکورد ۳۰ ساله نوسازی مسکن در بافت فرسوده را شکست

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: دولت سیزدهم رکورد ۳۰ ساله نوسازی مسکن در بافت فرسوده را شکست.

به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار صمیمانه پایان سال با کارمندان این شرکت ضمن قدردانی از زحمات کارکنان، ابتکار عمل را مهم‌ترین عامل پیشبرد اهداف شرکت برشمرد و گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکنون با تکیه‌بر ابتکار و خلاقیت کارکنان خود توانسته با کمترین هزینه در مسیر اهداف شرکت گام بردارد و از شما می‌خواهم که باز هم ابتکار عمل به خرج دهید تا سال آینده با توان بیشتری راه خود را ادامه دهیم.

 

وی ضمن تقدیر از زحمات ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و نیز شهرداری‌ها در اجرای بسته‌های تشویقی تأکید کرد: آنچه می‌تواند این ساختار اداری بوروکراتیک را جان بدهد و بهره‌وری را افزایش دهد، همین ابتکار عمل و خلاقیت در انجام کارهاست.

 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم رکورد ۳۰ ساله نوسازی مسکن در بافت فرسوده شکسته شد، اظهار کرد: در اولین جلسه قرارگاه مسکن که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، آمار صدور پروانه ساخت ۱۲۳ هزار واحد بود اما اکنون این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این ۲۵۰ هزار واحد در ۷۳ هزار نقطه واقع شده‌است، تصریح‌کرد: باید در حوزه کیفی کار نیز ورود پیدا کرده و کیفیت نوسازی را ارتقا دهیم.

 

آیینی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده‌است، عنوان کرد: طی یک ماه اخیر ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شده‌است و چنانچه هر ماه ۱۲.۵ هزار واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

 

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی را بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها برشمرد و گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند و سال آینده سند دار کردن اراضی عادی را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.

 

وی محرومیت زدایی را یکی از رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران برشمرد و عنوان کرد: در حوزه خدمات روبنایی و زیر بنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است. همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار کیلومتر دیگر را کارسازی کنیم.

 

آیینی با اشاره به اینکه سال گذشته دو پویش «بم، سفیر نوسازی برای ایران قوی» و «نهال نو خانه نو- با دست تو برای تو» را با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌ها برگزار کردیم، ادامه‌داد: سال آینده نیز طرح شهید باکری را به‌شکل کمی و کیفی اجرا خواهیم کرد. اهداف کمی طرح شهید باکری عبارتند از تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده و نوسازی مسکن که در این طرح عملیات نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در سال آتی کلید می‌خورد. بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، اعطای ۵۰ هزار فقره اسناد تصرفی و عادی، شتاب بخشی به نوسازی مسکن با محوریت محرومیت زدایی در قالب برنامه جامع اقدام مشترک و آموزش شغلی ۵۰ هزار نفر از ساکنان محلات هدف از دیگر برنامه‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی به بخش کیفی طرح شهید باکری اشاره کرد و توضیح داد: پایش مردمی پروژه‌های محرومیت زدایی و نوسازی مسکن از طریق نرم‌افزار، تدوین و ابلاغ بسته نما و منظر در بافت فرسوده شهری، تدوین بسته تشویقی تاریخی و اجرای طرح کلید به کلید از دیگر اهداف این طرح است.

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ سال آینده همکاری با شهرداری‌ها افزایش یابد و شهرهای بیشتری بسته تشویقی را اجرا کنند و با همدلی و همراهی به‌سوی کاهش محرومیت و کاهش بافت‌های ناکارآمد و فرسوده گام برداریم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار