مسئول مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر مطرح کرد؛
مراکز مشاوره دانشجویی چه اهدافی دارند؟

مسئول مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر اهداف مراکز مشاوره دانشجویی را تشریح کرد.
مرکز مشاوره بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، جلیل کاظمی‌پور، مسئول مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اهمیت مراکز مشاوره دانشجویی در پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی و درمان اختلالات روانی اظهار کرد: مرکز مشاوره امین این واحد دانشگاهی خدمات مشاوره‌ای خود را در حوزه‌های خانواده، ازدواج، فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، روان‌شناختی، تحصیلی، شغلی، تغذیه، ورزشی، مذهبی و حقوقی ارائه می‌کند.

 

وی مرکزمشاوره دانشجویی را منبع حمایتی برای دانشجویان دانست و عنوان کرد: دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه تا زمان فارغ‌التحصیلی، در چتر حمایتی مراکزمشاوره قرار دارند. ارتقای سطح دانش و بینش روان‌شناختی دانشجویان در زمینه مسائل، مشکلات و نیاز‌های آنان و راهنمایی آنان برای شناخت صحیح توانایی‌ها و مشکلات خود را یکی از وظایف مراکز مشاوره بوده؛ راهنمایی دانشجویان در تصمیم‌گیری آگاهانه، عاقلانه، حسن انتخاب و حل مشکلات رفتاری، عاطفی، شناختی، تحصیلی، خانوادگی و مسائل مربوط به ازدواج، از دیگر اهداف مراکز مشاوره امین است.

 

مسئول مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر، کمک به دانشجویان به‌منظور افزایش سازگاری مؤثر با محیط تحصیل و زندگی، توسعه روابط اجتماعی و پیشرفت تحصیلی را از دیگر اهداف این مراکز برشمرد و افزود: پیشگیری از بروز و شیوع مسائل و مشکلات عاطفی، رفتاری و توسعه بهداشت روان بین دانشجویان و ایجاد زمینه‌های لازم برای ارتقای روابط میان فردی سالم بین دانشجویان از دیگر اهداف و وظایف مراکزمشاوره است.

 

کاظمی‌پور گفت: نشست رؤسای مراکز مشاوره واحد‌های ویژه، سطح یک و واحد‌های منتخب سطح دو دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان به میزبانی مرکزمشاوره واحد تهران مرکزی برگزار و با رونمایی از نسخه ارتقا یافته پرونده الکترونیک‌مشاوره، آیین‌نامه جدید مراکزمشاوره توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و از مدیران مراکزمشاوره واحد‌های برگزیده ویژه، سطح یک و دو تجلیل شد.

 

وی بیان کرد: مرکزمشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر در ارزیابی سال ۱۴۰۲، رتبه موفق را بین واحدهای سطح دو کشور از آن خود کرد. در راستای انتشار اخبار و مقالات علمی روان‌شناسی، وب‌سایت این مرکز مشاوره به نشانی bardsir.iau.ir/moshaver در دسترس عموم جامعه قرار دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار