کرمانی امام جمعه شهرستان بردسیر:
مطالبه مردم از مسئولان کار جهادی است/ در سرتاسر دهر، روزی شریف‌تر از روز مبعث وجود ندارد

حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: ما منكر نقطه ضعف ها و كم كاری ها در حوزه اشتغال، اقتصاد و معیشت نمی شویم اما مطالبه مردم از مسئولان این است كه جهادی كار بكنند.
امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های این هفته ی نماز جمعه شهر بردسیر در ادامه سلسله مباحث مكارم الاخلاق صحیفه سجادیه، با ذكر فرازی از امام سجاد(ع) كه می فرماید: “خدایا، راه آسانی برای نیل به محبت و دوستی خودت برای من فراهم كن و با سرمایه گرانقدر محبت، خیر دنیا و آخرت را به ما عنایت كن”، اسلام را حامی خیر دنیا و آخرت معرفی كرد و افزود: مسلمان واقعی كسی است كه هم به دنبال خیر دنیا و هم به دنبال خیر آخرت باشد.

 

وی گفت: پیام نهضت اسلام خوب و پاك زندگی كردن است.

 

خطیب جمعه بردسیر مصداق خیر دنیا و آخرت را با دو روایت از پیامبر اكرم(ص) تشریح كرد كه در روایت اول، آن حضرت می فرماید: هر كس خداوند چهار نعمت بدن صابر، زبان ذاكر، قلب شاكر و همسر صالح را به او داده باشد، هم خیر دنیا و هم خیر آخرت نصیب او شده است و در روایتی دیگر هم نقل می كنند كه هر شخصی، چهار خصلت تقوا، اخلاق حسنه، حلم و بردباری و همسر شایسته را در وجود خویش داشته باشد به خیر و سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.

امام جمعه بردسیر با اشاره به ۲۶ رجب، سالروز رحلت شخصیت مظلوم تاریخ، حضرت ابوطالب (علیه السلام)، پدر بزرگوار حضرت علی(ع) اظهار داشت: شواهد و قراین زیادی مبنی بر ایمان كامل آن بزرگوار در تاریخ وجود دارد اما در نگاه دشمنان دین و معاندین، بزرگ ترین جرم آن شخصیت مظلوم، این است كه پدر حضرت علی(ع) است و هدف دشمنان از تخریب ایمان وی، انكار و نقض فضایل و كمالات حضرت علی(ع) می باشد.

 

وی اشاره ای هم به شهادت روحانی شهید، حجت الاسلام فضل الله محلاتی داشت و گفت: شهید محلاتی دارای صفات برجسته و ویژگی هایی منحصر به فردی بود كه امام خمینی(ره)، بعد از انقلاب ایشان را به عنوان نماینده خود در سپاه پاسداران قرار دادند و به منظور ارج نهادن به خدمات و فداكاری های روحانیون در دفاع مقدس، روز شهادت این شهید معظم را به عنوان روز “روحانیت و دفاع مقدس” نامگذاری كرده اند.

 

امام جمعه بردسیر فرا رسیدن عید بزرگ مبعث را به همه مسلمانان جهان، خصوصاً شیعیان و نمازگزاران حاضر در نماز جمعه تبریك و تهنیت گفتو ادامه داد: عید مبعث، بزرگ ترین رویداد عالم و عظیم ترین حادثه ای است كه در تاریخ ادیان به وقوع پیوسته است و امام (ره) در وصف عید مبعث می فرماید: در سرتاسر دهر، از ازل تا ابد، روزی شریف تر از روز مبعث وجود ندارد.

 

زمانی كه ارزش ها تغییر پیدا كند، عوضی ها، دارای ارزش می شوند

حجت الاسلام كرمانی، هدف از بعثت را تزكیه، تعلیم و هدایت مردم توسط پیامبر اكرم(ص) عنوان كرد و تصریح كرد: حضرت محمد(ص) می فرماید، من بین دو جاهلیت مبعوث شده ام كه جاهلیت دوم به مراتب سخت تر و بدتر از جاهلیت اول بوده است و این جاهلیت دوم را دنیای امروز و جاهلیت مدرن خواند كه دارای دو علامت اصلی می باشد؛ نشانه اول، حاكمیت طاغوت و كنار رفتن مدیران الهی و نشانه دوم تغییر ارزش ها است.

 

وی خاطر نشان كرد: زمانی كه ارزش ها تغییر پیدا كند، عوضی ها، دارای ارزش می شوند. ضد ارزش ها و اون افرادی كه هیچ جایگاهی در اسلام نداشته، می آیند و ارزشمند می شوند و این اتفاق دقیقا بعد از رحلت پیامبر اكرم(ص) به وقوع پیوست.

 

خطیب جمعه بردسیر حضور گسترده و با شكوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را، حماسی و غرورآفرین توصیف نمود و افزود: ۲۲ بهمن امسال روز مردم بود و روز مردم خواهد ماند.

 

حجت الاسلام كرمانی حضور ۲۱ میلیونی مردم را علی الرغم اتفاقات گذشته و تفرقه افكنی های دشمنان، غیر منتظره عنوان كرد و این حضور حماسه ساز را چنین بیان نمود: نمایش و حركت مردم در راهپیمایی، جلوه ای از شكست مجدد دشمن در محاسباتش بود و این لطف الهی، لطف امام زمان(ع) و تأثیر خون شهدای امنیت بود كه مردم، خصوصاً نوجوانان و جوانان را خودجوش به خیابان ها كشاند و بار دیگر ملت غیور نشان دادند كه آرمان های امام راحل،‌ انقلاب و شهداء را فراموش نخواهند كرد.

 

مطالبه مردم از مسئولان کار جهادی است

وی در ادامه خطاب به مسئولین گفت: در كنار حضور و حماسه سازی مردم انقلابی، ما منكر نقطه ضعف ها و كم كاری ها در حوزه اشتغال، اقتصاد و معیشت نمی شویم اما مطالبه مردم از مسئولان این است كه جهادی كار بكنند و تلاش برای خنثی سازی تحریم ها، كاهش تورم، گسترش عدالت و رفع تبعیض و ایجاد انقلاب اداری را فراموش نكنند و به وعده های خود جامعه عمل بپوشانند، زیرا این ملت، شایسته قدردانی و خدمت رسانی می باشند.

حجت الاسلام كرمانی در پایان از متولیان امر، اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف شهرستان درخواست نمود تا با فعالیت های میدانی و نظارت بیشتر بر قیمت گذاری ها، عدالت و برابری یكسانی، در قیمت اجناس مشابه در میان كسبه ها وجود داشته باشد و با بررسی بیشتر و مستمر، مانع از تضییع حقوق مردم و مصرف كننده‌ها بشوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار