سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:
نیمی از پست های سازمانی در ۱۴ شهرستان منجمله بردسیر بدون متصدی است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی اکنون براحتی با انتقال نیرو به مرکز استان موافقت می کنند گفت: بیش از ۵۰ درصد پست های سازمانی در ۱۴ شهرستان این استان بدون متصدی مانده است.
کارمند
به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی اکنون براحتی با انتقال نیرو به مرکز استان موافقت می کنند گفت: بیش از ۵۰ درصد پست های سازمانی در ۱۴ شهرستان این استان بدون متصدی مانده است.

 

وحیدی افزود: در این زمینه می توان به شهرستان های ارزوییه، راور، کوهبنان، رابر، بردسیر، فهرج، انار، کرمان، قلعه گنج، ریگان، فاریاب، شهربابک و عنبرآباد اشاره کرد.

 

وی اظهار داشت: پست هایی که نیروی انسانی در شهرستان‌ها ندارند و مردم در این خصوص مجبور شدند که به ادارات دیگر شهرستان ها مراجعه کنند، توسط فرمانداران استان کرمان اعلام شوند.

 

۸۰ درصد نیروهای دستگاه های اجرایی تحصیلات دانشگاهی دارند

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۶۴ دستگاه اجرایی این استان ۶۸ هزار و ۵۵۲ نیرو دارند که چهار درصد از شاغلان دارای مدرک دکتری، ۱۹ درصد فوق لیسانس و بیش از ۸۰ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

 

وی اظهار داشت: ۵۶ درصد از این نیروها مرد و ۴۴ درصد زن هستند و براساس سابقه کار نیروها، ۲۴ درصد از جمعیت آنان طی پنج تا ۱۰ سال آینده بازنشسته می شوند که در این خصوص باید نحوه و رویه خدمت را اصلاح کنیم تا نیاز به نیروی انسانی بالا نباشد زیرا مجوز استخدام در این حد به استان داده نمی شود.

 

وضعیت وخیم کمبود نیرو کار در ادارات شهرستان ها

وحیدی عنوان کرد: وضعیت تعداد نیروی کار در شهرستان های استان کرمان وخیم تر است لذا در شهرستان ها نیز باید اصلاح رویه ها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی یادآور شد: ۵۵ درصد نیروهای ستادی استان کرمان در شهرستان جیرفت و کرمان فعالیت دارند و شهرستان ها بشدت با کمبود نیرو مواجه هستند.

 

تبدیل وضعیت ۱۱۵۰ فرزند ایثارگر

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: براساس بند واو تبصره ۲۰ قانون بودجه، تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران به مرکز استان کرمان تفویض شده و یکهزار و ۱۵۰ نفر از ۸۱ دستگاه اجرایی تا این لحظه تبدیل وضعیت شدند.

 

وی ادامه داد: در راستای جذب فرزندان شهدا نیز آزمون استخدامی برگزار کردیم که ۱۹۵ مشمول پذیرفته شدند.

 

مراجعه کنندگان دستگاه های اجرایی نباید در نقش نامه رسان باشند

وحیدی همچنین با اشاره به قانون اصلاح نظام اداری گفت: سال گذشته ۶۲۰ هدف در حوزه اصلاح رویه های دستگاه های اجرایی هدف گذاری و ۶۵ درصد از آن محقق شد و امسال نیز ۸۶۵ هدف تجمیعی برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: هدف ما این است که مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی فقط نامه رسان نباشد در میز خدمت حضوری دستگاه ها یکهزار و ۲۸۰ اقدام، ۷۰۵ خدمت نیمه حضوری و ۸۸۴ خدمت الکترونیکی هدف گذاری شده است.

 

کاهش ۱۰۰ هزار استعلام

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه شهردارهای بزرگ استان کرمان بیشترین ارباب رجوع را دارند گفت: با انعقاد ۲۷ تفاهم نامه بین دستگاه ها، نامه نگاری برای ۱۰۰ هزار استعلام در استان کاهش یافت و نتیجه آن ارتقای رضایت مندی مراجعه کننده است.

 

وی تاکید کرد: فرایند اجرایی ۱۸۵ بانک اطلاعاتی در دستگاه های اجرایی کامل شده است و این امر تردد ارباب رجوع را در این استان کاهش داده است.

 

وحیدی خطاب به بانک های استان کرمان نیز ابراز داشت: باید بستر مشترکی تعریف شود تا اطلاعات بانک ها با کد ملی در دسترس قرار گیرد و این کار باعث می شود که ارباب رجوع در نقش نامه رسان نباشد.

 

ساخت مجتمع های اداری هفت شهرستان کرمان تا شهریورماه سال آینده

وی گفت: براساس قانون ادارات شهرستان های با جمعیت کمتر از ۷۰ هزار نفر باید در مجتمع های اداری مستقر شوند.

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: ساخت مجتمع های اداری هفت شهرستان ازجمله ارزوییه، رابر، ریگان، نرماشیر، انار، فهرج، فاریاب در فاز نخست به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای ساخت این مجتمع ها میزان تخصیص را افزایش می دهیم که تا شهریور سال آینده افتتاح شوند.

 

۱۹۲ اقدام اساسی برای مدیریت بهره وری

وی در ادامه با بیان اینکه چرخه مدیریت بهره وری برای همه اقدامات در دستگاه های اجرایی برنامه ریزی شود تصریح کرد: ۱۹۲ اقدام اساسی در راستای بهره وری دستگاه های اجرایی انجام شد.

 

همچنین در این نشست مطرح شد که برخی ادارات شعبه شهرستانی ندارند ضمن آنکه نیروهای کار ادارات در حال مهاجرت به مرکز استان هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار