معاون راهداری استان کرمان اعلام کرد:
۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی در جاده‌های کرمان/ پرهیز از سفرهای غیرضرور

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اعلام این که تعداد ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی در استان کرمان تجهیز شده اند، گفت: این ۳۶۰ دستگاه شامل: بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که آمادگی لازم برای خدمت رسانی به کاربران جاده ای را دارند.
راهداری
 

به گزارش آسمان بردسیر، سیدحمزه روح الامینی امروز ۲۰ دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد ۴۰۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۵ باب راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار برای خدمت رسانی به کاربران جاده ای استان کرمان ساماندهی شده اند.

 

وی راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۲۵ گردنه  برشمرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و به کارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام کرده است.

 

روح الامینی با اشاره به این که  تاکنون ۸۰۰۰ تن شن و نمک برای یخ زدایی استفاده شده، افزود: عملیات راهداری زمستانی استان کرمان شامل نمک‌پاشی و یخ‌زدایی جاده‌های برفگیر، تیغ‌زنی و بازگشایی محورها، اسکان مسافران و رانندگان گرفتار در برف و یخ، امداد و نجات خودروهای درگیر در کولاک و برف، تجهیز ماشین‌آلات زمستانی و راهدارخانه‌های بین‌راهی است.

 

وی  همچنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبر داد.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: تمام راه های مواصلاتی استان در حال حاضر باز هستند و تردد در جاده ها به سهولت انجام می شود اما طی ساعات آینده به ویژه شب هنگام برحسب میزان بارش های جوی و برودت هوا احتمال یخ زدگی بیش از حد معمول سطح محورها خصوصا در محورهای کوهستانی وجود دارد و ممکن است برخی محورها با انسداد مواجه شوند.

 

وی به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اشاره کرد و از هم استانی ها خواست تا حد امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم سفر، علاوه بر زنجیر چرخ و لباس گرم و سایر مایحتاج ضروری، قبل از حرکت از طریق سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ از وضعیت آب و هوایی مسیر مورد نظر خود اطلاع کسب کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار