رئیس پلیس فتا استان کرمان:
۴۶ درصد از جرایم فضای مجازی استان کرمان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: ۴۶ درصد از جرایم فضای مجازی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است و پرونده‌های بسیار زیادی در ارتباط با خریدهای اینترنتی در پلیس فتا مطرح است.
سایبری

به گزارش آسمان بردسیر، سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه 46 درصد از جرایم فضای مجازی در استان کرمان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است، اظهار داشت: در این حوزه عمده جرایم در خریدهای اینترنتی خلاصه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه خرید از شبکه‌های مجازی باید با بررسی کامل و اطمینان از وجود آن موسسه یا فروشگاه یا شناسایی خریدار انجام شود، گفت: متاسفانه در موارد بسیاری مشاهده شده که مردم فقط به درج یک آگهی عمدتاً در سایت دیوار اکتفا کرده و پولی را برای خرید کالا به حساب افرادی واریز می‌کنند که در واقع کالایی وجود ندارد.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه یکسری افراد سودجو و کلاهبردار در این فضا وجود دارند که از این شرایط و ناآگاهی مردم در فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند، افزود: مردم باید هوشیار باشند و به سادگی فریب تبلیغات و افراد را در فضای مجازی نخورند.

 

وی با اشاره به اینکه این افراد در این سایت‌ها با گذاشتن عکس‌های غیرواقعی از آن کالا یا آن خدمتی که قرار است ارائه بدهند در واقع مردم را فریب داده و سعی می‌کنند با ارائه شرایط غیرواقعی اما جذاب مردم را ترغیب به خرید و واریز پول نقد کنند، بیان کرد: متاسفانه در موارد زیادی داریم که مردم تمام مبلغ یک کالا را به حساب واریز می‌کنند در حالی‌ که یا باید بیعانه واریز شود و یا در زمان تحویل کالا درب منزل پول را واریز کنند.

 

رضایی با بیان اینکه پرونده‌های بسیار زیادی در ارتباط با خریدهای اینترنتی در پلیس فتا مطرح است، گفت: مردم فریب عکس‌های جذاب کالاها در فضای مجازی را نخورند چه بسا بسیاری از این عکس‌ها غیرواقعی هستند و خرید اینترنتی حتماً باید از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر انجام شود که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند.

 

وی با اشاره به اینکه موارد زیادی داریم که خرید از کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی انجام شده و افراد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، افزود: موارد گسترده‌ای از شکایات وجود دارد که خانم‌ها برای خرید لباس به این کانال‌ها و پیج‌ها در فضای مجازی اقدام کردند و در نهایت مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار گرفتند؛ این افراد وقتی که پول واریز کردند ارتباط آنها با آن صفحه مجازی قطع شده و دیگر پاسخگو نبودند.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان با توصیه به اینکه کاربران فضای مجازی حتماً تایید دو مرحله‌ای نرم افزارهای پیام‌رسان خود را فعال کرده و به صورت دوره‌ای نشست‌های فعال پیام رسان‌های خود را چک کرده و دستگاه‌های غیر مرتبط را غیر فعال کنند، ادامه داد: به هیچ عنوان برنامه از شبکه‌های اجتماعی را دانلود نکرده و برنامه‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر دانلود و استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان روی لینک‌های ارسالی از شماره‌های ناشناس کلیک نکنید، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و کلاهبرداری در هر ساعتی از شبانه روز سریعاً با شماره تلفن 096380 مرکز فوریت‌های پلیس فتا تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار