مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان:
۹۵ درصد کارت‌های سوخت المثنی تحویل متقاضیان کرمان شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه فرآیند صدور کارت سوخت به کمتر از ۴۰ روز رسیده، گفت: بیش از ۹۵ درصد کارت‌های سوخت المثنی تحویل متقاضیان استان کرمان شده است.
کارت سوخت

به گزارش آسمان‌بردسیر، سیدباقر نورالدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در گفت‌وگو تسنیم، اظهار داشت: در راستای بهبود نظام توزیع سوخت در سطح کشور مصوبه‌ای داریم که وزارت نفت را مکلف کرده که به نحوی برنامه‌ریزی کند که توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت فقط از طریق کارت‌های شخصی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق این منظور نیاز است که فرهنگسازی لازم در سطح جامعه انجام شود، افزود: فرهنگ‌سازی استفاده از کارت‌های شخصی سوخت به‌منظور بهبود نظام توزیع بنزین باید انجام شود تا سامان‌دهی لازم در این زمینه مقدور باشد.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به اینکه تا کنون در سطح جایگاه‌های توزیع سوخت در سطح کشور کارت‌های سوخت آزاد اضطراری بنزین وجود داشت، بیان کرد: یکی از عواملی رشد چشمگیر مصرف بنزین در سطح کشور و همچنین عرضه خارج از شبکه بنزین، وجود کارت‌های سوخت آزاد اضطراری بنزین در جایگاه‌ها است که باید ساماندهی می‌شد.

 

وی با تاکید بر اینکه این مهم با همراهی مردم در سطح استان در حال تحقق است، گفت: همه درخواست‌های صدور کارت سوخت المثنی و خودروهای نوشماره که تا اسفندماه سال قبل درخواست خود را ثبت کرده‌اند، تولید و تحویل پست شده است.

 

نورالدینی با بیان اینکه بیش از 95 درصد این کارت‌ها تحویل مردم شده است و مابقی در باجه معطله پست است که از شرکت پست خواسته شده این کارت‌ها یک مرتبه دیگر به آدرس مالکان ارسال شود، افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی 09627 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته فرآیند صدور کارت سوخت یک فرآیند زمانبر بود، بیان کرد: در دولت جدید و در سال قبل اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شد و با توجه به تهیه و تولید کارت سوخت در کشور با کمک و توان شرکت‌های دانش بنیان، میزان تولید کارت سوخت در سال 1401 نسبت به میزان درخواست‌ها المثنی و کارت سوخت خودروهای نو شماره پیشی گرفت.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه در سال گذشته نه تنها توانستیم تقاضاهای باقیمانده از سال 1400 را تامین کنیم که به درخواست‌های کارت سوخت در سال 1401 نیز پاسخ دادیم، گفت: هر کسی که کارت سوخت خود را گم کرده و یا کارت سوخت ندارد، باید با مراجعه به پلیس + 10 درخواست خود را ثبت کند تا ظرف حداکثر یک ماه تا 40 روز کارت سوخت متقاضیان به دستشان برسد.

 

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی نظام توزیع سوخت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، باید کارت‌های سوخت آزاد از سطح جایگاه‌ها جمع‌آوری شود، بیان کرد: تاکنون اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق رسانه‌ها انجام شده و مردم هم همراهی خوبی داشتند و این روند به سمتی خواهد رفت که بتوانیم تا سقف 90 درصد توزیع سوخت بنزین خود را با کارت‌های شخصی انجام دهیم.

 

نورالدینی در ارتباط با کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، گفت: این افراد نگران نباشند چرا که کارت‌های سوخت آزاد به طور 100 درصد از جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده است و این کارت‌ها برای کسانی است که کارت خود را گم کرده و یا خودروی نو شماره‌ای دارد که هنوز کارت آن صادر نشده است در جایگاه‌ها وجود دارد اما استفاده از کارت‌های سوخت شخصی باید در اولویت قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار