مدیرعامل خیریه کمک کرمان خبر داد؛
احداث پیشرفته‌ترین مرکز تشخیص سرطان در کرمان/ بهره برداری خرداد 1402

 مدیرعامل موسسه خیریه کمک کرمان گفت: احداث پیشرفته ترین مرکز تشخیص سرطان در کرمان کلید خورده و تلاش می کنیم تا پایان خرداد 1402 افتتاح شود و با این کار، چهارمین استان در این زمینه خواهیم بود و نیازمند همکاری خیران در احداث این مرکز هستیم.
خیریه کمک کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، دکتر علیرضا عبدی مدیرعامل خیریه کمک کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری باید هماهنگ بود حتی در نیکوکاری، اظهار کرد: به صورت تک تک کار پیش نمی رود.

 

وی در ادامه سخنانش افزود: سرطان در کودک ناامیدکننده نیست و باید به کمک او و خانواده اش رفت.

 

عبدی با بیان اینکه موسساتی در راستای فعالیت موسسه محک(موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) در برخی استان ها فعال شده و محک حدود ۳۰ سال فعالیت موفق دارد.

 

مدیرعامل موسسه خیریه کمک کرمان با بیان اینکه خیریه ما از سال 97 تشکیل شده، عنوان کرد: برای پوشش هزینه های دارویی کودکان مبتلا به سرطان کار را آغاز کردیم و اکنون در حوزه های مختلف درمان سرطان در کودکان و همچنین حمایت از خانواده این بیماران فعالیت داریم.

 

وی بیان کرد: استان کرمان در درمان برخی سرطان ها در رتبه های اول تا چهارم کشور و در برخی موارد پایین ترین رتبه را دارد ضمن اینکه سرطان در استان کرمان بیداد می کند و از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به سرطان می شوند؛ همه افراد در معرض خطر هستند و باید کاری بکنیم.

 

عبدی گفت: ۱۰ سال قبل قصد داشتیم مرکز جامع تحقیقات سرطان در کرمان بسازیم که به دلیل لجاجت مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی، این اتفاق نیفتاد.

 

مدیرعامل موسسه کمک کرمان با تاکید بر اینکه باید تحقیقات و تکنولوژی روز به کمک درمان سرطان بیاید، بیان کرد: بدون تشخیص، هیچ پزشکی موفق نیست.

 

وی ادامه داد: در این راستا احداث پیشرفته ترین مرکز تشخیص سرطان در کرمان کلید خورده و تلاش می کنیم تا پایان خرداد 1402 افتتاح شود و با این کار، چهارمین استان در این زمینه خواهیم بود و نیازمند همکاری خیران در احداث این مرکز هستیم.

 

عبدی گفت: مسئولان کمک نمی کنند و متاسفانه شاهد کارشکنی هستیم. در حالی که هر یک ساعت زودتر که دستگاه پِت اسکن(پیشرفته ترین دستگاه آزمایش تصویری) راه اندازی شود، به نفع سلامت مردم است.

 

وی تصریح کرد: با این دستگاه سلول سرطانی که مهاجم، مخرب و سریع است، در مراحل اول و میلیمتری تشخیص داده می شود.

 

مدیرعامل موسسه خیریه کمک کرمان اظهار کرد: مرکز تشخیص سرطان در زمین ۱.۶ هکتاری در میدان هفت باغ علوی کرمان در حال احداث است و به یاری همه مردم و خیران برای اتمام این پروژه نیاز داریم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار